Tato webová stránka používá cookies

K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby.

Zobrazit detaily Akceptovat

Nutné cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.

Jméno Poskytovatel Účel Vypršení Typ
JSESSIONID pojistovna.nn.cz Funkční cookie webové aplikace Session HTTP
TS# pojistovna.nn.cz Ukládá stav souhlasu uživatele se soubory cookies pro aktuální doménu. Session HTTP

 

Statistické cookies pomáhají majitelům webových stránek, aby porozuměli, jak návštěvníci používají webové stránky. Anonymně sbírají a sdělují informace.

Jméno Poskytovatel Účel Vypršení Typ
_ga nn.cz Používá služba Google Analytics - Registruje jedinečné ID, které se používá k generování statistických údajů o tom, jak návštěvník používá web. 2 roky HTTP
_gali nn.cz Používá služba Google Analytics k shromažďování údajů o používání webu Session HTTP
_gat nn.cz Používá služba Google Analytics - Neuchovává žádné informace o uživatelích, jen limituje dotazy posílané na doubleclick.net Session HTTP
_gid nn.cz Používá služba Google Analytics - Registruje jedinečné ID, které se používá k generování statistických údajů o tom, jak návštěvník používá web. Session HTTP
s_cc nn.cz Používá se k ověření, zda prohlížeč uživatele podporuje cookies. Session HTTP
s_fid nn.cz Uloží aktuální verzi aplikace Flash, která je k dispozici v prohlížeči uživatele. 2 roky HTTP
s_sq nn.cz Zaznamenává informace o klikání na stránce. Session HTTP
s_vi ingpojistovna.d3.sc.omtrdc.net Registruje jedinečný identifikátor, který identifikuje zařízení uživatele pro opakování návštěvy. 2 roky HTTP

 

Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit reklamu, která je relevantní a zajímavá pro jednotlivého uživatele a tímto hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.

Jméno Poskytovatel Účel Vypršení Typ
0 adform.net neklasifikované 2 roky HTTP
ads/user-lists/# google.com Označí toho, kdo navštívil web nebo dokončil nákup, k potenciálnímu nastavení remarketingové kampaně nebo cílení reklamy. Session HTTP
C adform.net Používá se k ověření, zda prohlížeč uživatele podporuje cookies. 30 dní HTTP
cid adform.net Optimalizuje zobrazení reklamy na základě kombinace pohybu uživatele a různých nabídek inzerentů pro zobrazování reklam uživatelů. 2 mesiace HTTP
collect google-analytics.com Používá se k odesílání dat do Google Analytics o zařízení a chování návštěvníka. Sleduje návštěvníka přes cíle a marketingové kanály. Session HTTP
GPS youtube.com Zaregistruje na mobilních zařízeních jedinečné ID umožňující sledování na základě zeměpisné polohy GPS. Session HTTP
IDE doubleclick.net Používá společnost Google DoubleClick k registraci a hlášení akcí uživatelů webu po zobrazení nebo kliknutí na reklamy inzerenta s cílem měřit účinnost reklamy a prezentovat cílené reklamy uživateli. 2 roky HTTP
r/collect doubleclick.net Používá společnost Google DoubleClick k personalizaci reklam zobrazovaných uživatelům na základě předchozích návštěv na našich webových stránkách Session Pixel
Serving/TrackPoint adform.net Používá společnost Google DoubleClick k registraci a hlášení akcí uživatelů webu po zobrazení nebo kliknutí na reklamy inzerenta s cílem měřit účinnost reklamy a prezentovat cílené reklamy uživateli. Session Pixel
test_cookie adform.net Používá se k ověření, zda prohlížeč uživatele podporuje cookies. Session HTTP
uid adform.net Registruje jedinečné ID uživatele, které rozpoznává prohlížeč uživatele při návštěvě webových stránek, které používají stejnou reklamní síť. Cílem je optimalizovat zobrazování reklam na základě pohybů uživatele a nabídek různých poskytovatelů reklam pro zobrazování reklam uživatelů. Session HTTP
VISITOR_INFO1_LIVE youtube.com Snaží se odhadnout šířku pásma uživatelů na stránkách s integrovanými videi YouTube. 179 dní HTTP
YSC youtube.com Zaregistruje jedinečné ID, které uchovává statistiky o tom, jaké videozáznamy od YouTube uživatel viděl. Session HTTP

 

Neklasifikované cookies jsou cookies, které máme v procesu klasifikování společně s poskytovateli jednotlivých cookies.

Jméno Poskytovatel Účel Vypršení Typ
bstat bstat.io neklasifikované 1 rok HTTP
click_storage pojistovna.nn.cz neklasifikované Session HTTP
cookies.js pojistovna.nn.cz neklasifikované Session HTTP
genesys.tracker.globalVisitID nn.cz neklasifikované 3 roky HTTP
genesys.tracker.serverAlias nn.cz neklasifikované Session HTTP
genesys.tracker.visitID nn.cz neklasifikované Session HTTP
GWEROUTEID chat.nn.cz neklasifikované Session HTTP
last_url nn.cz neklasifikované 1 rok HTTP
lng pojistovna.nn.cz neklasifikované 29 dní Pixel
mojeZp pojistovna.nn.cz neklasifikované bez expirace Pixel
s_cm nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirace HTTP
s_cvp_chnl nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirace HTTP
s_dr nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirace HTTP
statBrowserIdNew pojistovna.nn.cz neklasifikované 2 měsíce HTTP

 

Cookies jsou malé textové soubory, které mohou být používány webovými stránkami, aby učinily uživatelský zážitek více efektivní.

Zákon uvádí, že můžeme ukládat cookies na vašem zařízení, pokud jsou nezbytně nutné pro provoz této stránky. Pro všechny ostatní typy cookies potřebujeme vaše povolení.

Tato stránka používá různé typy cookies. Některé cookies jsou umístěny službami třetích stran, které se objevují na našich stránkách.

Dopřejte svému tělu dostatek kvalitního spánku. Jinak se bude zlobit

28.10.2016

V noci ze soboty na neděli jsme si mohli přispat o hodinu déle. Proběhla totiž změna letního času na zimní. Ačkoliv se tentokrát jednalo o tu příjemnější variantu, tj. o prodloužení noci, mohla tato změna mnoha lidem rozhodit spánkový režim. Kvalitní a dostatečný spánek je přitom pro naše tělo velice důležitý.

Lékaři a psychologové se shodují na tom, že na posun času si lidé zvykají asi týden. Problém se změnou letního času na zimní mohou mít především lidé, kteří jsou ranní ptáčata. Jejich tělo je totiž přivyklé chodit brzy spát a také brzy vstávat. Kvůli změně času chodí spát o hodinu později, ale ráno se stejně vzbudí v čas, na který jsou zvyklí. Spí tak minimálně o hodinu méně.

Minimum je šest hodin

A jak dlouhý spánek je pro náš organismus ideální? Obecně se vhodná délka spánku u dospělého člověka udává v rozmezí šesti až osmi hodin denně, je ale důležité přihlížet k individuálním potřebám každého z nás. Spánek kratší než šest hodin však lékaři důrazně nedoporučují nikomu – ani workoholikům, kteří tvrdí, že čtyři až pět hodin spánku jsou pro ně tak akorát. Tito lidé si totiž svým přístupem mohou způsobit zdravotní problémy – a v krajních případech si dokonce zkrátit život.

Nedostatek spánku může za deprese i obezitu

Nedostatek spánku způsobuje mnoho fyzických i psychických problémů. Mezi ty nejčastější patří především zvýšený výskyt různých kardiovaskulárních onemocnění, jako je například ucpání tepen, slabý nebo silný tep a zvýšený krevní tlak. Právě zvýšený krevní tlak je jedním z projevů nedostatků spánku, který na sobě můžete snadno zpozorovat i sami, a problém tak začít včas řešit.

Dalšími projevy dlouhodobé spánkové deprivace jsou zvýšená hladina cukru v krvi, podrážděnost, bolesti hlavy, deprese, ale také halucinace. Nedostatek spánku může být také důvodem, proč ručička vaší váhy neustále stoupá k vyšším a vyšším číslům. Lidem, kteří spí šest a méně hodin, se totiž netvoří dostatek leptinu – hormonu, který navozuje pocit sytosti a reguluje ukládání tuků. Organismus navíc nedostatek spánku vyvažuje větším energetickým příjmem. Čím méně tedy budete spát, tím více kalorií si vaše tělo během dne vyžádá.

Pravidelný režim je důležitý

Pokud spíte nepravidelně, nebo si chodíte lehnout až k ránu a následně dospáváte přes den, dochází k poruše tvorby hormonu melatoninu. Melatonin se tvoří v mozku během spánku a právě díky němu se ráno cítíte odpočatí a svěží. Je přirozeným antioxidantem a v těle působí proti
škodlivým látkám
, které útočí na dědičnou informaci v DNA tělesných buněk a mohou tak
vyvolat rakovinotvorné bujení.

Stejně tak se nedoporučuje ani dohánění spánkového deficitu vzniklého během pracovního týdne o víkendu. Pokud si totiž v sobotu dopřejete namísto obvyklých šesti hodin spánku rovnou dvanáct, může dojít k narušení spánkového rytmu a k následné nespavosti a dalším poruchám spánku.

Zásady zdravého spánku

Pokud naopak svému organismu dopřejete dostatečně dlouhý a kvalitní spánek, budete se cítit lépe, mít lepší náladu a také toho během dne díky dostatku energie mnohem více stihnete.
Jak ale dobrého spánku docílit? Stačí dodržovat těchto pět základních pravidel:

  • Během dne si dopřejte alespoň půl hodiny pohybu – je jedno, jestli dáte přednost józe nebo procházce na čerstvém vzduchu, díky mírné fyzické námaze se vám bude lépe usínat.
  • Navečer se vyhněte těžkým jídlům - těžko stravitelné jídlo totiž narušuje spánkový cyklus a ztěžuje usínání.
  • Před spánkem místnost zatemněte a důkladně vyvětrejte – pokojovou teplotu v ložnici klidně snižte o dva stupně oproti normálu. Organismus se tak lépe zklidní.
  • Choďte spát každý den ve stejnou dobu a ve stejnou dobu také vstávejte – díky tomu si vaše tělo vytvoří pravidelný biorytmus a snadněji usnete.
  • Před spánkem se vyhněte nápojům s obsahem kofeinu a alkoholu – obě látky mají na lidský organismus povzbuzující účinek, a proto znesnadňují uklidnění před usnutím. Pro lepší usínání si naopak večer dopřejte šálek bylinkového čaje s meduňkou.

 

Přihlásit se k odběru novinek

Nejnovější články

Mohlo by vás zajímat

Otestujte si svoji kondici

Odpovězte na pár jednoduchých otázek a hned zjistíte, jak jste na tom s kondicí.

Spustit test kondice

Jsme tu pro vás!

Uvažujete jak sebe, nebo svou rodinu zabezpečit pro případ nepříznivých situací?
Neváhejte nás kontaktovat!
Rádi vám se vším poradíme a
zodpovíme vaše dotazy.