Jděte přímo na: Obsah

Jiří Bilohuščín „Musím být efektivní, abych měl výsledky“

Ústí nad Labem

Efektivita je pro poradce zásadní, bez ní by svoji práci dělat nemohl.

Zvlášť pokud tak jako Jiří Bilohuščín pečuje o jeden z největších zákaznických kmenů u nás. Číslo na něj mají víc než dva tisíce našich klientů. Jak sám říká, kdyby vám každý zavolal s nějakou drobností, samozřejmě pro něj tu drobnost vyřídíte. Ale budou jich taky dva tisíce, a to vás umoří. Proto je třeba si čas dobře plánovat. A to včetně takových detailů, jako kdy je vhodné poslat SMS a kdy ne.

„Ne ne, v pět ráno už klientům SMSky neposílám,“ směje se rodák z Litvínova, pracující jako finanční poradce pro NN v Ústí nad Labem. „Dřív jsem to dělal, jsem ranní ptáče, u kafe si vyřídím potvrzovací zprávy na schůzky, které mě ten den čekají. Ale když mi pak několik klientů naznačilo, že nevstávají s ranní rosou, tak jsem toho nechal. Dneska jsem první SMS poslal v sedm.“

Text: Martin Groman

Co je mým motorem

Ale ještě k té efektivitě. Když například vláda před několika roky znemožnila výběr peněz z životního pojištění, volalo Jiřímu Bilohuščínovi během jediného dopoledne dvě stě třicet jeho klientů. „To ten telefon ani nestíháte zvedat, natož odpovídat. Všichni sice dostali dopis, co mají dělat, ale stejně si to ověřili. Já jsem ke všemu líný, takže musím být efektivní, abych měl výsledky. Je to pro mne motor, který mne nutí vymýšlet stále lepší řešení, jak to udělat, abych obsloužil klienty, dal jim maximum, ale taky mohl odpoledne na kolo do Krušných hor,“ vysvětluje.

Jsem spíš rozjížděč

Proto se také zaměřuje na firemní obchod, kde se sice několikrát potká s generálním ředitelem, ale ten pak podepíše smlouvu pro desítky svých zaměstnanců. Kolegové z NN doladí detaily a jede se dál. „Nejsem zrovna dotahovač, spíš rozjížděč,“ popisuje Jiří svoji roli a dodává, že ke změně v tempu a nastavení práce ho přiměl až zdravotní kolaps, kdy rodině musel slíbit, že patnáct hodin denně už práci dávat nebude.

Obohacující setkání

Původní profesí je strojař a po svatbě začal pracovat v tchánově rodinné firmě, vydržel to dva roky. Když pak seděli s manželkou v pronajatém bytě a se starou škodovkou pod okny, uvažoval, co dál. „V televizi zrovna byla reklama na NN, tak jsem si řek, že to zkusím. Dneska je to 23 let a kromě zajištění mi to dalo hlavně spoustu neskutečných a obohacujících setkání. Málokde se vám stane, že v osm ráno jednáte se starostou malé obce, v deset se zdravotní sestřičkou, v poledne s pilotem boeingu a ve dvě se soukromým farmářem. Rád poslouchám jejich zážitky a zkušenosti z jejich profese. V tomhle jsem houba, která do sebe nasává a kolikrát se jen diví. Je to obohacující.“

Žasnu, co lidi dokážou

Dnes si se stovkami svých klientů tyká, svěřují se mu se svými příběhy — třeba obchodní ředitel jednoho řetězce s elektronikou, který ve firmě začínal jako prodavač. Nebo klient, který má dceru na Oxfordu, vede tam valné shromáždění studentů. Lékařka, jejíž dcera zase dostala mezinárodní cenu pro mladé vědce za aplikaci, která pomáhá dětem s cukrovkou. „To pak vždycky přijdu domů a ještě plný takové inspirace vyprávím nadšeně rodině třeba o dceři klienta, která vyhrála nějaké závody v plavání. A moje děti už to znají a říkají: Tati jasně, budeme plavat, ale kosmonautky být nemusíme, že ne,“ směje se Jiří Bilohuščín.

Žádné levárny

Kromě inspirativních setkání mu práce pro NN dává svobodu pod zodpovědností. „Nikdo mne do ničeho nenutí, nekontroluje mě. Chce se po mně skvělé hodnocení od klientů a žádné levárny, prostě žádné. A když se držíš v mezích pravidel, etiky a zákonů, tak je jenom na tobě, jak a kdy kvalitního a spokojeného klienta získáš.“

Setkání nic nenahradí

Pandemie nemoci covid-19 sice posunula pojišťovnictví technologicky skokově kupředu, ale Jiří stejně ví, že veškerá technika, která mu dnes umožňuje v práci pokračovat, se za čas sice stane vítaným a potřebným pomocníkem, ale setkání tváří v tvář nenahradí. „V létě jsem doma z pergoly třeba pojistil několik lidí v Temelíně. Bylo to fajn, ale nikdy se přes monitor nedostanete k věcem, které byste na místě zvládli levou zadní. Nemůžu klientovi pochválit trávník na zahradě a tím ho rozpovídat na půl hodiny, protože je na svoji zahradu náležitě hrdý.“

Jsme pojištěni u Bilohuščína

Po několika letech, kdy pracoval pro NN, postavil Jiří Bilohuščín vlastní obchodní tým, který za pár let patřil k nejvýkonnějším v republice. Před dvanácti lety se ze dne na den rozhodl, že se vrátí na pozici finančního poradce, ale že i v tom bude špička. Dnes radí nováčkům, jak pečovat o klienty efektivně a k jejich maximální spokojenosti. „Lidi si vás stejně nakonec spojí s firmou osobně, jsou pojištěni u Bilohuščína a toho taky zavolají, když cokoli potřebují. Dneska jsem schopen na většinu dotazů odpovědět za jízdy od volantu. Řešil jsem stejnou věc už mockrát. Třeba když zavolá klient, že poslal platbu z jiného účtu, jestli to je problém. Je, ale dá se řešit a hned mu řeknu jak. Nováčci to v tomhle mají těžší, musí získat praxi nebo jim někdo jako já musí poradit.“

Rodinný podnik

Několikrát byl ve svém oboru na špičce, ať už jako poradce nebo jako manažer obchodního týmu. Jaký je další cíl? „Mám spíš sen než cíl. Jednou bych to celé rád předal dcerám a dělal jim už jenom mentora. Vidím to i na svých klientech, jak k podobnému vidění věcí docházejí. A já na nich zase vidím, jak čas letí. Tuhle jsem jednomu říkal, vždyť já už pojišťuju čtvrtou generaci u vás v rodině — pojistil jsem vám rodiče, vás, vašeho syna a teď jeho syna. Je to už rodinný podnik se spoustou osobních vazeb,“ uzavírá Jiří Bilohuščín.

Podcast

Rozhovor s Jirkou Bilohuščínem

 

 

06.09.2022

Sdílet

Přihlásit se k odběru novinek

Souhlas se zpracováním osobních údajů je povinné pole

Přihlásit se k odběru novinek

Souhlas se zpracováním osobních údajů je povinné pole

Kontakt

NN Životní pojišťovna
Nádražní 344/25, 150 00 Praha 5 – Smíchov