Přeskočit na: Obsah

Jana Štoudková „Kdepak! Já a finanční poradce?“

Svitavy

Začít pracovat v oblasti pojišťovnictví a finančního poradenství není sice pro každého, ale také je dost zkušených a úspěšných poradců, kteří na počátku o této práci nechtěli ani slyšet. Vždyť je to jen pro ekonomicky vzdělané lidi, musíte se orientovat v právu, financích a kdo ví čem ještě. To by nebylo nic pro mě. Poradkyně Jana Štoudková ze Svitav je skvělý příklad, jak takové pochybování může dopadnout.

„S NN jsem se nejdřív potkala jako klient. Kamarád mi pojistil syna. A rovnou mě lákal, abych to zkusila. Ale kdepak já a poradce. Pak jsem přišla o práci, tak mě oslovil znovu a musel hodně přemlouvat, než jsem si řekla, že to na rok zkusím,“ popisuje své začátky práce pro NN Jana. Ten rok se zatím protáhl na čtrnáct let a dotyčný kamarád je dodnes její manažer.

Text: Martin Groman

Celý rozhovor s Janou Štoudkovou si můžete poslechnout v tomto podcastu:

 

Dejte na dědečka

Už když hledala vhodné pojištění pro syna, říkal jí dědeček: NN to je solidní mezinárodní firma, to ber, těch se drž. „Dneska mu dávám za pravdu. Dostala jsem pak několik nabídek od jiných společností, ale nikdy jsem neměla důvod měnit. Oranžová mi přirostla k srdci. A asi nejen mně, protože i kolegové kolem jsou v zásadě stabilní tým,“ líčí Jana Štoudková své zkušenosti.

Začátky na papíře

Na začátku přitom neměla ani vlastní počítač, chodila denně do kanceláře, všechno si připravila a vytiskla, udělala pro každého klienta složku s nabídkami a vyrazila do terénu. „Byla to vyloženě papírová práce. Až druhý rok jsem si nadělila pod stromeček notebook a začala za klienty jezdit s ním. Říkala jsem si, že u toho asi chvíli vydržím. Před čtyřmi lety se nám digitalizovaly smlouvy, teď už chodím za klienty s tabletem a všechno v něm na místě uděláme, nastavíme, vybereme nejvhodnější řešení jejich potřeb a rovnou v tabletu smlouvu i podepíšou,“ líčí Jana technický pokrok, který za poslední roky NN udělalo a přiznává, že někdy jí klienti tablet i vezmou a „hrají“ si sami, zkoušejí různá nastavení a možnosti. Baví je to.

Dnes online

Pandemie covidu-19 digitalizaci ještě urychlila a celkově práci ve finančním sektoru proměnila. Jana si na novou situaci musela trochu zvykat, ale jak říká, klienti brzy přestali rušit schůzky a přešli na online, navykli si na elektronický podpis a už všechno běželo jako dřív a dokonce efektivněji. „Někteří klienti jsou v tomhle vyloženě dobří, ale zvládnou to úplně všichni“ usmívá se Jana, která je přitom zvyklá za svými klienty jezdit po celé republice. I když její oblast je sama o sobě poměrně veliká od Svitav, přes Olomouc po Zlín, klidně sedne do auta a sjede za klientem do Prahy nebo Ústí nad Labem.

Jsme takové zpovědnice

A taková péče se rozhodně vyplácí, lidé to dovedou ocenit. „Když někomu něco prodám, chci mít jistotu, že to funguje, jak jsme si řekli. Takže uzavřením smlouvy všechno teprve začíná. S VIP klienty se potkávám několikrát do roka, představuji jim novinky, doporučuji, co by mohli mít jinak a výhodněji, ale taky oslavíme narozeniny nebo narození dětí či vnoučat. Někdy mě berou vyloženě jako součást rodiny, svěřují se i s věcmi, které by doma asi neřešili. Zrovna včera jsme si s kolegyní říkaly, že jsme takové zpovědnice. Z běžné schůzky vám více než půlku většinou zabere povídání klienta o jeho zážitcích, zkušenostech, zbytek je pak na práci.“

Nápad večer před schůzkou

Jak to vypadá, když se taková zkušená poradkyně chystá na schůzku? Většinou si večer před tím, když má všechno připravené a klienta už trochu zná, sama doma přehrává, co mu jak řekne, jak asi on zareaguje, co z portfolia finančního zabezpečení by jej mohlo oslovit, jestli má správně nastavené spoření na penzi nebo investice do podílových fondů apod. Nedávno se jí tato strategie vyplatila u majitele velkého pivovaru, kterého zdědila po svém kolegovi. „Klientovi zrovna končila smlouva, nevypadal, že by chtěl něco řešit. Až večer před naší schůzkou mě napadlo, co bych mu mohla nabídnout, připravila jsem si to a třeba jeho pojistka mi vyšla na dvojnásobek toho, co byl zvyklý platit. Když se mě ráno náš manažer ptal, co pro klienta mám, ukázala jsem mu nabídku a moc nevěřil, že s tím bude souhlasit. Klient pak přišel, všechno jsem mu vysvětlila a on na místě bez jediné změny podepsal. Souhlasil, že širší pojistné krytí v jeho případě dává smysl,“ líčí Jana s neskrývaným uspokojením.

Nejlepší rada: přidej

Za podobnými úspěchy je nejen naslouchání a zjevná snaha o péči o klienty, ale vyloženě přátelský způsob komunikace, který je Janě vlastní. I její mladší kolegové, nováčci, kterých sama k NN několik přivedla, jí říkají „mamčo Jančo“ a chodí si k ní pro rady. A jaká je ta hlavní, kterou jim dává? „Přidej. Ona to není lehká práce. A když k nám přijde nováček, většinou k nám přicházejí mladí lidé, tak začít z nuly, nemusí být pro ně zrovna hračka. Byli třeba zvyklí mít pracovní dobu a padla. To tady není. Jsou svými pány, organizují si čas, ale to neznamená, že můžou ráno vyspávat do jedenácti. Svoboda je zodpovědnost. Radím jim, jak si mají práci zorganizovat, jak dělat nabídky, jak je klientům vysvětlit. Když je to třeba, sednu s nimi do auta a jedeme za klientem spolu, aby to mohli okoukat,“ popisuje Jana Štoudková péči, kterou dává nejen klientům, ale i mladým kolegům.

Umět vypnout

Nováčky také učí, aby si domluvili více schůzek na den, aby získali čas být den dva v kanceláři, vyřídili administrativu, potkali se s kolegy, učili se od nich. Patří k tomu i schopnost vypnout a nesedět v práci do noci, což se jí samotné ještě nedávno nedařilo. „Mladí se mi pak smějí, že jim radí ta pravá, která maká od rána do noci. Jenže ono to někdy jinak nejde, když klient nemůže jindy než večer, tak holt za ním jedete třeba hodinu a půl , pak jste u něj dvě hodiny, a pak zase zpátky, takže jsem kolikrát dorazila domů kolem jedenácté v noci. Ale taky to nejde takhle pořád, to by trpěla rodina,“ uzavírá naše vyprávění Jana s tím, že když už vypne, většinou vyrazí s dětmi na výlet, na kolo nebo jede na statek k rodičům, kde jí zahrada pomůže vysadit zaručeně.

Finanční poradkyně pracuje pro společnost NN Finance.


Poradci NN jsou připraveni na míru vyhodnotit vaše finanční potřeby tak, abyste výběrem těch správných  produktů zajistili sebe a svou rodinu. Nenadálé situace, které přicházejí zcela nečekaně, vám pomůže vyřešit hlavní Rizikové životní pojištění NN Orange Risk a spokojenou penzi si budete moci užít i díky Doplňkovému penzijnímu spoření. Kontaktujte finančního poradce ve svém regionu. Těšíme se na vás.
 

11.11.2021

Sdílet

Přihlásit se k odběru novinek

Zadejte svoji emailovou adresu a nechte se pravidelně informovat o nových článcích na našem webu.

Souhlas se zpracováním osobních údajů je povinné pole

Kliknutím na tlačítko odeslat souhlasíte s tím, že budou vámi poskytnuté osobní údaje zpracovávány pro účely zasílání upozornění na nové články, a zároveň berete na vědomí informace dostupné v Poučení o ochraně osobních údajů – NN Finance s.r.o.

My za vámi stojíme

s Rizikovým životním pojištěním NN Orange Risk

Více o pojištění


Přihlásit se k odběru novinek

Zadejte svoji emailovou adresu a nechte se pravidelně informovat o nových článcích na našem webu.

Souhlas se zpracováním osobních údajů je povinné pole

Kliknutím na tlačítko odeslat souhlasíte s tím, že budou vámi poskytnuté osobní údaje zpracovávány pro účely zasílání upozornění na nové články, a zároveň berete na vědomí informace dostupné v Poučení o ochraně osobních údajů – NN Finance s.r.o.

Kontakt

NN Životní pojišťovna
Nádražní 344/25, 150 00 Praha 5 – Smíchov