5 tipů, jak přežít změnu na letní čas

24.03.2017

V noci na neděli přejdeme na letní čas, takže budeme spát o hodinu méně. Tedy někteří z nás. :-)

Letní čas je zásahem do našich biologických hodin. Citlivějším jedincům způsobuje změna času bolesti hlavy, nervozitu a nekvalitní spánek. Podle odborníků trvá v průměru čtyři až pět dní, než si náš organizmus na nový časový režim zvykne. Co máte dělat, abyste se s přechodem na letní čas vyrovnali co nejsnáze? Základní rada zní: Buďte ke svému tělu hodní a trpěliví.

  1. Elektro detox
    Nerozptylujte se večer mobily, počítačem nebo televizí. Svit displejů a obrazovek narušuje produkci melatoninu – hormonu, který je důležitý pro kvalitní spánek.
  2. V sobotu večeřte dřív
    Jídlo udává rytmus dne. Jestli se chcete snadno vyrovnat s novým časem, dejte si v předvečer večeři s půlhodinovým předstihem. Jděte do postele dřív, abyste se na změnu času naladili.
  3. Hned ráno roztáhněte závěsy
    Hned po probuzení pusťte do ložnice denní světlo, aby proniklo k vaší pokožce a sítnicím. Sluneční paprsky aktivují vaše biologické hodiny, budete se cítit čerstvější. Větrejte a vychutnejte si čerstvý ranní vzduch. Dech je životadárnou silou.
  4. Řekněte únavě NE!
    Důležité je v průběhu celého dne dostatečně pít. Začněte ráno nejlépe sklenkou vody s citronem. Dopřejte si procházku na čerstvém vzduchu. Kdyby ani to nepomohlo, zacvičte si, proběhněte se a hlavně přitom zhluboka dýchejte.
  5. Hýčkejte svůj mozek
    Mozek je velkým „žroutem“ sacharidů, důležitá je tedy i výživa. Dejte si ovoce, pečivo nebo třeba ovesné vločky. V neděli není cukr hříchem, ale nutností. :-)

Přihlásit se k odběru novinek

Nejnovější články

Mohlo by vás zajímat

Otestujte si svoji kondici

Odpovězte na pár jednoduchých otázek a hned zjistíte, jak jste na tom s kondicí.

Spustit test kondice

Jsme tu pro vás!

Uvažujete jak sebe, nebo svou rodinu zabezpečit pro případ nepříznivých situací?
Neváhejte nás kontaktovat!
Rádi vám se vším poradíme a
zodpovíme vaše dotazy.