Přeskočit na: Obsah

Penzijní připojištění

Připravili jsme pro vás informace které vás zajímají v souvislosti s koronavirem.

smlouvy uzavřené do konce roku 2012


Otázky a odpovědi

Jsou moje peníze v bezpečí?

Ano, o vaše prostředky se nemusíte bát, jsou stále bezpečně chráněny. Transformovaný fond (tak se dnes jmenují všechny penzijní fondy založené do 1. ledna 2013) má garanci nezáporného zhodnocení. Díky tomu je zajištěna bezpečnost investovaných prostředků i v situacích, jako je tato. Navíc fond neinvestuje do rizikových aktiv, jakými jsou třeba akcie, a vaše spoření na penzi máte kryto kapitálovou silou a stabilitou holandské finanční skupiny NN Group.

Zároveň bychom vás rádi ubezpečili, že činnost NN Penzijní společnost, a.s. i a její investiční politika jsou regulovány zákonem o penzijním připojištění a podléhají velmi přísnému dohledu České národní banky a současně státnímu dozoru vykonávanému Ministerstvem financí. Majetek klientů je oddělen od majetku penzijní společnosti a ze zákona jej nelze použít k jinému účelu než k plnění závazků souvisejících s Penzijním připojištěním. Ani při nejhorším možném scénáři, tj. při úpadku penzijní společnosti nedojde ke ztrátě prostředků, které si účastník naspořil. Ty totiž zůstávají nedotčeny u depozitáře.

Co když teď nebudu mít peníze na placení pravidelných příspěvků?

Pokud by vám situace nedovolovala zaslat měsíční příspěvek na vaši smlouvu, nedělejte si starosti. Spoření na penzi je dobrovolné, a pokud pár příspěvků nepošlete, pouze za toto období nedostanete podporu od státu a nenašetříte si více na penzi. Vše navíc můžete dohnat později mimořádným vkladem nebo navýšením pravidelného příspěvku. Pokud však víte, že platby nebudete moct zasílat dlouhodobě, doporučujeme zažádat o odklad placení příspěvků, nebo přerušení placení příspěvků.

Co se stane, pokud nebudu moci platit dlouhodoběji? Mám raději spoření na penzi přerušit, nebo požádat o odklad placení příspěvků?

Lepší je odklad placení příspěvků, kdy je možné příspěvky za vynechané měsíce následně jednorázově doplatit. Sice už není možné zpětně získat státní příspěvky, ale zaplacené měsíce se započítávají do spořící doby.

Přerušení placení příspěvků jednorázové doplacení neumožňuje, a tudíž se nezapočítává do spořící doby. Ani v tomto případě není možné zpětně získat státní příspěvek.

V obou případech od vás potřebujeme zaslání písemné žádosti.

Mám nějakou možnost, jak současné situace využít ve svůj prospěch?

Jestli se chcete nadále držet tohoto typu produktu, tj. Transformovaného fondu, tak ne. Pokud se ale rozhodnete využít nízkých cen na akciových trzích, můžete požádat o převod vaší smlouvy na novější produkt Doplňkového penzijního spoření. Výhody jako státní příspěvek či daňové odečty jsou pro tento produkt stejné. Navíc ale Doplňkové penzijní spoření umožňuje vybrat si fond s investiční strategii na míru dle vašeho rizikového profilu. Výhodou je, že máte možnost zvolit si i fondy, které vám mohou nabídnout mnohem vyšší potenciální zhodnocení, než dokáže nabídnout Transformovaný fond.  S převodem smlouvy vám rád pomůže náš finanční poradce; smlouvu můžete mít převedenou hned od následujícího měsíce. Stačí zavolat přímo vašemu finančnímu poradci, nebo na naší klientskou linku, na které zařídíme, aby vás některý z našich poradců kontaktoval.

Co když se má situace zhorší tak, že budu potřebovat peníze ze smlouvy vybrat?

Smlouvu je možné ukončit. Mějte však na paměti, že v případě předčasného ukončení je nutné počítat s několika nevýhodami:

  • vracíte veškeré státní příspěvky od počátku smlouvy, tj. i za desítky let
  • dochází ke zdanění všech zisků 15 %,
  • daní se příspěvky zaměstnavatele také 15 %,
  • budete muset podat daňové přiznání a dodanit daňové odpočty, které jste na základě svého penzijního připojištění uplatňovali v posledních deseti letech.

Zároveň prosím počítejte s tím, že výplata prostředků nemůže proběhnout okamžitě. Smlouva je ukončena po dvouměsíční výpovědní době. Je tedy třeba počítat se třemi až čtyřmi měsíci, než budete mít prostředky u sebe (podle toho, kdy nám žádost o ukončení smlouvy zašlete).


 
Kontakty

Z rozhodnutí vlády bohužel musíme mít uzavřena všechna naše kontaktní místa až do odvolání. Nadále vám ale rádi pomůžeme alespoň na dálku!

V případě potřeby kontaktujte prosím nejlépe přímo svého poradce.
Dále můžete využít klientské linky 244 090 800, která je Vám k dispozici každý pracovní den od 8:00 do 18:00, nebo e-mailu dotazy@nn.cz.

Věříme, že se brzy opět setkáme a přejeme vám pevné zdraví!
Protože na vás záleží
Vaše NN