Tato webová stránka používá cookies

K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby.

Zobrazit detaily Akceptovat

Nutné cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.

Jméno Poskytovatel Účel Vypršení Typ
JSESSIONID pojistovna.nn.cz Funkční cookie webové aplikace Session HTTP
TS# pojistovna.nn.cz Ukládá stav souhlasu uživatele se soubory cookies pro aktuální doménu. Session HTTP

 

Statistické cookies pomáhají majitelům webových stránek, aby porozuměli, jak návštěvníci používají webové stránky. Anonymně sbírají a sdělují informace.

Jméno Poskytovatel Účel Vypršení Typ
_ga nn.cz Používá služba Google Analytics - Registruje jedinečné ID, které se používá k generování statistických údajů o tom, jak návštěvník používá web. 2 roky HTTP
_gali nn.cz Používá služba Google Analytics k shromažďování údajů o používání webu Session HTTP
_gat nn.cz Používá služba Google Analytics - Neuchovává žádné informace o uživatelích, jen limituje dotazy posílané na doubleclick.net Session HTTP
_gid nn.cz Používá služba Google Analytics - Registruje jedinečné ID, které se používá k generování statistických údajů o tom, jak návštěvník používá web. Session HTTP
s_cc nn.cz Používá se k ověření, zda prohlížeč uživatele podporuje cookies. Session HTTP
s_fid nn.cz Uloží aktuální verzi aplikace Flash, která je k dispozici v prohlížeči uživatele. 2 roky HTTP
s_sq nn.cz Zaznamenává informace o klikání na stránce. Session HTTP
s_vi ingpojistovna.d3.sc.omtrdc.net Registruje jedinečný identifikátor, který identifikuje zařízení uživatele pro opakování návštěvy. 2 roky HTTP

 

Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit reklamu, která je relevantní a zajímavá pro jednotlivého uživatele a tímto hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.

Jméno Poskytovatel Účel Vypršení Typ
0 adform.net neklasifikované 2 roky HTTP
ads/user-lists/# google.com Označí toho, kdo navštívil web nebo dokončil nákup, k potenciálnímu nastavení remarketingové kampaně nebo cílení reklamy. Session HTTP
C adform.net Používá se k ověření, zda prohlížeč uživatele podporuje cookies. 30 dní HTTP
cid adform.net Optimalizuje zobrazení reklamy na základě kombinace pohybu uživatele a různých nabídek inzerentů pro zobrazování reklam uživatelů. 2 mesiace HTTP
collect google-analytics.com Používá se k odesílání dat do Google Analytics o zařízení a chování návštěvníka. Sleduje návštěvníka přes cíle a marketingové kanály. Session HTTP
GPS youtube.com Zaregistruje na mobilních zařízeních jedinečné ID umožňující sledování na základě zeměpisné polohy GPS. Session HTTP
IDE doubleclick.net Používá společnost Google DoubleClick k registraci a hlášení akcí uživatelů webu po zobrazení nebo kliknutí na reklamy inzerenta s cílem měřit účinnost reklamy a prezentovat cílené reklamy uživateli. 2 roky HTTP
r/collect doubleclick.net Používá společnost Google DoubleClick k personalizaci reklam zobrazovaných uživatelům na základě předchozích návštěv na našich webových stránkách Session Pixel
Serving/TrackPoint adform.net Používá společnost Google DoubleClick k registraci a hlášení akcí uživatelů webu po zobrazení nebo kliknutí na reklamy inzerenta s cílem měřit účinnost reklamy a prezentovat cílené reklamy uživateli. Session Pixel
test_cookie adform.net Používá se k ověření, zda prohlížeč uživatele podporuje cookies. Session HTTP
uid adform.net Registruje jedinečné ID uživatele, které rozpoznává prohlížeč uživatele při návštěvě webových stránek, které používají stejnou reklamní síť. Cílem je optimalizovat zobrazování reklam na základě pohybů uživatele a nabídek různých poskytovatelů reklam pro zobrazování reklam uživatelů. Session HTTP
VISITOR_INFO1_LIVE youtube.com Snaží se odhadnout šířku pásma uživatelů na stránkách s integrovanými videi YouTube. 179 dní HTTP
YSC youtube.com Zaregistruje jedinečné ID, které uchovává statistiky o tom, jaké videozáznamy od YouTube uživatel viděl. Session HTTP

 

Neklasifikované cookies jsou cookies, které máme v procesu klasifikování společně s poskytovateli jednotlivých cookies.

Jméno Poskytovatel Účel Vypršení Typ
bstat bstat.io neklasifikované 1 rok HTTP
click_storage pojistovna.nn.cz neklasifikované Session HTTP
cookies.js pojistovna.nn.cz neklasifikované Session HTTP
genesys.tracker.globalVisitID nn.cz neklasifikované 3 roky HTTP
genesys.tracker.serverAlias nn.cz neklasifikované Session HTTP
genesys.tracker.visitID nn.cz neklasifikované Session HTTP
GWEROUTEID chat.nn.cz neklasifikované Session HTTP
last_url nn.cz neklasifikované 1 rok HTTP
lng pojistovna.nn.cz neklasifikované 29 dní Pixel
mojeZp pojistovna.nn.cz neklasifikované bez expirace Pixel
s_cm nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirace HTTP
s_cvp_chnl nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirace HTTP
s_dr nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirace HTTP
statBrowserIdNew pojistovna.nn.cz neklasifikované 2 měsíce HTTP

 

Cookies jsou malé textové soubory, které mohou být používány webovými stránkami, aby učinily uživatelský zážitek více efektivní.

Zákon uvádí, že můžeme ukládat cookies na vašem zařízení, pokud jsou nezbytně nutné pro provoz této stránky. Pro všechny ostatní typy cookies potřebujeme vaše povolení.

Tato stránka používá různé typy cookies. Některé cookies jsou umístěny službami třetích stran, které se objevují na našich stránkách.

Hospodářské výsledky NN Group: Kapitálová pozice zůstává silná, provozní výsledek se snížil

Provozní výsledek NN Group za druhé čtvrtletí 2016 činí 321 milionů eur oproti 488 milionům eur ve druhém čtvrtletí 2015. Na tomto výsledku se odrazily vyšší nároky na náhradu škody z nizozemských neživotních pojistek po prudkých bouřkách, zatímco výsledek loňského druhého čtvrtletí pozitivně ovlivnila výplata dividendy ze soukromých investičních fondů a výrazně vyšší technická marže nizozemské životní pojišťovny.

  • Čistý zisk ve výši 335 milionů eur (oproti 392 milionům eur ve druhém čtvrtletí předchozího roku) vyplývá z nižšího provozního výsledku a ztrát ze zajištění uzavřeného bloku japonských variabilních anuit (divize Japan Closed Block VA), které způsobila vyšší volatilita trhu, částečně vyrovnaná vyššími neprovozními položkami.
  • Pokrok v úsporách nákladů v Nizozemsku přinesl snížení nákladové základny na 786 milionů eur.
  • Kapitálový ukazatel Solvency II stoupl v prvním čtvrtletí roku 2016 z 241 % na 252 %, neboť pozitivní tržní dopady byly jen částečně sníženy náklady na program zpětného odkupu akcií ve výši 500 milionů eur a výplatou prozatímní dividendy za rok 2016.
  • Hotovost holdingové společnosti vzrostla na 2,3 miliardy eur, a to díky dividendám z takřka všech segmentů.
  • Prozatímní dividenda za rok 2016 činí 0,60 eura na kmenovou akcii nebo cca 195 milionů eur.

Prohlášení generálního ředitele NN Group Larda Friese:

„Během druhého čtvrtletí zůstala kapitálová pozice NN Group s kapitálovým ukazatelem Solvency II na 252 % a hotovostí ve výši 2,3 miliardy eur silná a odolná, což nám umožnilo vypořádat se se silnou volatilitou trhu a vyplatit prozatímní dividendu v souladu s naší dividendovou politikou.

Na naše divize ovšem dolehly tržní podmínky i nízké úrokové sazby, které snížily investiční výsledek našich pojišťoven. Na globálních finančních trzích se podepsal mimořádný vývoj v posledních několika měsících, včetně výsledku referenda o „Brexitu“. Vzhledem k pokračujícím turbulencím trhu zůstává prostředí pro správu aktiv náročné, což vede klienty k dalšímu snižování rizik a k tlaku na poplatky.

Na kombinovaném ukazateli nizozemské neživotní pojišťovny se podepsaly prudké bouře v Nizozemsku, které vedly k vyššímu škodnímu průběhu v pojištění majetku a úrazů, jen částečně kompenzovanému příznivým vývojem pojistných událostí v portfoliu pojištění invalidity a nehod. Změna regulace, například ve zdanění aktiv zavedeném v Polsku v únoru 2016, ovlivnila provozní výsledek našich evropských pojišťoven. Bedlivě sledujeme plány polské vlády na další reformu penzijního systému.

V těchto náročných podmínkách se v porovnání se stejným obdobím loňského roku držely prodeje životních pojistek dobře. Realizace plánu na snížení nákladů již značně pokročila a NN Bank vykazuje robustní růst v hypotékách a ve spoření, o čemž svědčí solidní čistý příliv vkladů na spořicích účtech v prvních šesti měsících letošního roku.

Do budoucna se nadále soustředíme na realizaci naší strategie, na poskytování skvělých služeb našim zákazníkům, na zefektivňování provozu a na růst na vybraných evropských trzích a v Japonsku.“

Klíčové údaje NN Group

Vývoj za poslední čtvrtletí

Silná finanční pozice NN Group v prvním čtvrtletí roku 2016 svědčí o odolnosti jejích obchodních divizí v prostředí, které je nadále charakteristické nízkými úrokovými sazbami a volatilitou trhu. To je solidní základ pro naši strategii – nabízet skvělou zákaznickou zkušenost založenou na transparentních produktech a službách a na dlouhodobých vztazích. NN Group chce lidem pomáhat zabezpečit jejich finanční budoucnost a nabízet produkty a služby, které se dají snadno pochopit a odpovídají celoživotním potřebám zákazníků.

Transparentní produkty a služby

Maďarská divize NN úspěšně uvedla nové úrazové pojištění, jejž přivítali jak zákazníci, tak obchodní služba. Tento produkt nabízí finanční podporu a jedinečné zdravotnické a asistenční služby, které jsou klíčové pro rychlejší rekonvalescenci po nehodě.

Česká divize uvedla na trh nové rizikové životní pojištění NN Život, které chrání klienty proti celé řadě rizik včetně smrti, nemoci, dlouhodobé invalidity a hospitalizace. Japonská životní pojišťovna začala prodávat produkt COLI, který vlastníkům středních a menších podniků v případě těžké nemoci pomáhá zajistit kontinuitu.

V Nizozemsku pomáhá Nationale-Nederlanden středním a menším podnikům porozumět dopadům nové regulace „Návrat do práce“ pro částečně invalidní zaměstnance (WGA Flex) a rovněž jim nabízí řešení. Neživotní pojišťovna se nadále soustředila na zákazníka a vyšší transparentnost v komunikaci s klienty vedla k vyšší zákaznické loajalitě, měřené skrze Net Promoter Score. Navíc divize Netherlands Life posílila svou obchodní pozici vývojem nových prvků ve skupinovém penzijním spoření, které účastníkům nově umožňuje investovat více za jejich pracovního života („Bijsparen“), anebo investovat dále i po odchodu do důchodu („Doorbeleggen“).

Zachycení růstu

Dlouhodobým motorem růstu v pojišťovnictví nadále zůstává základní potřeba lidí chránit se před nejistotami v životě. Například životní pojišťovna NN v Rumunsku zavedla na svém trhu inovativní soukromé zdravotní pojištění, které zajišťuje finanční budoucnost klientovy rodiny pro případ, kdy by v jeho životě došlo k nečekané zdravotní situaci.

Ve Španělsku společnost Nationale-Nederlanden uvedla nedávno na trh sadu spořicích produktů Ros-toucí záruka, které jsou méně kapitálově náročné, a přitom našim zákazníkům garantují jejich investice s růstovým potenciálem. Společnost Movir, která v Nizozemsku nabízí individuální pojištění invalidity, uskutečnila úspěšnou kampaň, v níž klienty informovala o možnosti sladit jejich individuální pojištění invalidity s penzijním věkem, což vyústilo v další opakovaný nárůst vybraného pojistného. NN Bank nadále rozšiřuje svou klientskou základnu – ve druhém čtvrtletí získala 8000 nových klientů. Díky křížovému prodeji se klienty NN Banky stalo dalších 4500 zákazníků pojišťovny. Ve druhém čtvrtletí NN zvýšila své hypoteční portfolio z 10,9 miliardy eur na 11,4 miliardy eur a klientské úspory z 8,6 miliardy eur na 9,3 miliardy eur.

Distribuce prostřednictvím několika kanálů

NN Group disponuje pestrou směsí kanálů pro obsluhu zákazníků: obchodní služba, bankovní distribuční síť, brokeři a přímé kanály. Prodej bankovní distribuční sítě COLI v Japonsku stoupl v porovnání se stejným čtvrtletím v roce 2015 o 54 % (očištěno o rozdíly plynoucí z rozdílných směnných kurzů), a to díky expanzi bankovní distribuční sítě.

Akvizice předního polského finančního brokera Notus Financial Advisors, oznámená ve druhém čtvrtletí, byla dotažena do konce v červenci 2016. Akvizice dále posílí a diverzifikuje distribuční síť Nationale-Nederlanden v Polsku.

Efektivní a hospodárný provoz

NN Group se snaží maximálně zefektivnit svůj provoz ve všech segmentech a přizpůsobit služby klientům na mírů podle jejich typu v každé zemi, díky čemuž je celý systém pružnější. Například během prudké bouře a záplav v Belgii v tomto čtvrtletí pomáhala klientům vyřizovat nároky škod mobilní kancelář NN. Této dočasné kanceláře a služeb v nich poskytnutých si zákazníci velmi cenili.

V Nizozemsku se strategie soustředila na poskytování digitálních a osobních služeb, které si kladou za cíl zvyšovat spokojenost zákazníků. Nationale-Nederlanden zkombinovala různé komunikační kanály pro klienty, čímž jim usnadnila jednání s firmou a zároveň snížila náklady. Průběžně se zavádějí nové funkcionality, které vycházejí vstříc sílící poptávce zákazníků po službách a řešeních, která fungují 24 hodin denně, sedm dní v týdnu a zároveň umožňují individuální přístup k péči o klienty. Například zákazníci s účtem na portálu NN obdrží osobní upozornění čtyři měsíce před tím, než by jim měla doběhnout fixace hypotéky.

Náš správce aktiv, NN Investment Partners, již výrazně pokročil v iniciativě „zaměření, zjednodušení a optimalizace“. Projekt racionalizace fondu je rovněž na správné cestě. Investiční butiky zareagovaly na růstové příležitosti a v produktových portfoliích se jim podařilo zaznamenat úspory z rozsahu.

Inovace

Investicí do inovace hodlá NN Group zvýšit spokojenost zákazníků, efektivitu a zároveň napomoci k intuitivnímu přístupu. NN Group v červenci oznámila, že uzavřela tříleté partnerství s růstovým akcelerátorem StartupBootcamp, který pomáhá startupům z oblasti finančních technologií se rozvinout do plnohodnotné firmy. Tento program si klade za cíl zvýšit rychlost inovace a posílit zaměření na zákazníka. Kromě finanční podpory NN Group startupům nabídne profesní podporu v podobě mentorů z řad svých zkušených zaměstnanců. Prostřednictvím stáží dostanou naši zaměstnanci příležitost být v těsném kontaktu s inovacemi produktů v oblasti finančních technologií.

Sparklab (inovační laboratoř neživotní pojišťovny NN) navíc již představila na nizozemském trhu svůj „Ab Concept“. V tomto pilotním projektu se preventivní služby snoubí se spoluúčastí obyvatel a novou technologií za účelem zvýšení bezpečnosti v rezidenčních oblastech.

Sigorta Cini, turecký broker NN, zavedl strategii „kliky a cihly“, díky níž se společnost dostala mezi první tři nejlepší online agregátory.

NN Group zastává názor, že způsob myšlení je velmi důležitý pro vytváření podniků, které samy živí a podporují inovaci. Pro další posílení této koncepce se všichni manažeři NN životní pojišťovny zúčastnili programu zaměřeného na stimulaci inovace, podnikatelského ducha a odpovědného vedení.

Další

Ve druhém čtvrtletí roku 2016 se NN Group stala součástí FTSE4Good Index Series. Toto zařazení svědčí o tom, že firma splnila přísná ekologická a společenská kritéria, jakož i kritéria ve vztahu mezi vedením a všemi zainteresovanými stranami, a že je na dobré cestě těžit z výhod odpovědné podnikatelské praxe.

Sportovní sponzoring NN Group se soustředí na běh, tedy na aktivitu, která sjednocuje různé generace a je přístupná všem. Takto chceme přispět k tomu, aby se lidé starali o své zdraví a pohodu. NN Group byla hlavním sponzorem velkých běžeckých akcí po celé Evropě a v Japonsku, včetně maratonů v Aténách a Rotterdamu a závodu San Silvestre Vallecana v Madridu. Ve druhém čtvrtletí byla NN Group oficiálním sponzorem mistrovství Evropy v atletice, největší sportovní akce v Nizozemsku v roce 2016.