Přeskočit na: Obsah

07.06.2017

Unikátní hra OLÁ zvítězila ve studentské soutěži zaměřené na sociální podnikání

Vítězný projekt bude bojovat v mezinárodním finále

Druhý ročník soutěže Social Innovation Relay (SIR), kterou pořádají nezisková vzdělávací organizace JA Czech a NN Životní pojišťovna a NN Penzijní společnost, zná svého vítěze.

Tým LAMcuties s hrou OLÁ, svět nevidomých a zdravých dětí si vítězstvím zajistil účast v celosvětovém finále, které proběhne online formou 21. června a zúčastní se jej studenti z 10 zapojených zemí Evropy a Asie. Do projektu se celkem přihlásilo 46 týmů z 21 středních škol z Čech a Moravy, do národního finále se probojovalo deset z nich.


V rámci mezinárodní soutěže Social Innovation Relay studenti středních škol vymýšlejí podnikatelský záměr, který má kromě zisku přinést i řešení aktuálního společenského problému. Studenti pracují ve čtyřčlenných týmech za pomoci mentorů z řad zaměstnanců NN, kteří jim se směřováním projektů pomáhají a dávají zpětnou vazbu.

O vítězném projektu

Hra OLÁ propojuje svět nevidomých a zdravých dětí. Hráči mají v průběhu hry zavázané oči a snaží se po hmatu rozpoznat různé tvary, které musejí v časovém limitu správně roztřídit. Zdravé děti si tak mohou vyzkoušet, jaké to je být nevidomý, a nevidomé děti si zase mohou zahrát hru, v níž mají stejné podmínky jako ostatní. Záměrem LAMcuties je hru nabízet školkám, školám a dalším organizacím k obohacení výuky.

„K nápadu nás přivedla naše nevidomá spolužačka. Zjistili jsme, že je na českém trhu nedostatek her pro nevidomé. Proto jsme vytvořili hru OLÁ, kterou mohou hrát zdraví i nevidomí a navzájem se tak lépe poznat. Dnešní den jsem si moc užila. Úspěchem pro mě bylo už jen to, že jsem hru představila dalším lidem a ukázala, že něco takového existuje. Z vítězství mám ale samozřejmě velkou radost,“ okomentovala vítězství zástupkyně LAMcuties Lucie Částková z Obchodní akademie a Střední školy cestovního ruchu Choceň.

„Práce s mladými lidmi je vždy obohacující, proto jsem rád, že jsme se v letošním roce opět zapojili do aktivit JA Czech Social Innovation Relay a Innovation Camp. Pro studenty je to výborná zkušenost, vyzkouší si projektové řízení, práci v týmu, prezentaci před porotou i reakci v anglickém jazyce. Výběr letošního vítěze SIR byl jednoduchý. Projekt OLÁ nás jednoduše nadchnul svou propracovaností. Nápad je navíc prakticky uskutečnitelný, protože jsme si hru vyzkoušeli přímo na místě. Věříme, že na trhu najde své uplatnění a obohatí vnímání postižených i zdravých dětí,“ uvedl Rostislav Trávníček, ředitel marketingu a komunikace NN a člen poroty národního kola.

Role porotců soutěže se dále ujali manažeři ze společnosti NN Monika Šimkovičová, ORM/Compliance Manager, a Vladimír Dvořák, ředitel produktového vývoje a cenotvorby produktů, dále pak Martina Vilma Kovářová z JA Czech.

Josef Müller, výkonný ředitel JA Czech, upozorňuje na smysl projektu: „Cílem je seznámení studentů s fenoménem sociálního podnikání, který je celosvětovým trendem. To v sobě zahrnuje jak podporu podnikatelské gramotnosti studentů, tak obrácení jejich pozornosti ke společenským problémům, které takové podnikání pomáhá řešit. Kromě toho projekt využívá moderní komunikační technologie, jako jsou např. Skype, e-mail nebo různé on-line platformy, které jsou studentům velmi blízké.“

Výsledky:

Pořadí      Tým Škola Vyučující Projekt
1. LAMcuties Obchodní akademie a Střední škola cestovního ruchu Choceň Radek Kroulík Hra OLÁ
2. KATA Obchodní akademie Písek Daniela Fořtová Jiný úhel pohledu
3. Beta Associations Obchodní akademie a Střední odborná škola cestovního ruchu Choceň Radek Kroulík Beta Build

Kromě postupu do světového finále získali studenti také dárkové poukazy.

 

Co jsou společenské inovace

Společenské inovace nebo také sociální inovace (z angl. originálu social innovation) jsou nové nástroje, myšlenky, instituce nebo způsoby práce, které zlepšují či od základu řeší potřeby společnosti efektivněji než tradiční existující řešení. Nemusí nutně jít o nápady nové, za inovace lze považovat také změny či úpravy existujících řešení a postupů. Společenské inovace pak nabývají podob nových služeb, iniciativ nebo organizací, případně nového přístupu v řešení sociálních potřeb, a to například v oblasti vzdělávání, zdravotnictví, sociálních služeb, veřejné politiky, rozhodovací procesů, řízení atd.
Profil NN

NN Životní pojišťovna

NN Životní pojišťovna působí na českém trhu již od roku 1992, kdy pod názvem Nationale-Nederlanden začala jako první zahraniční pojišťovna nabízet životní pojištění. NN Životní pojišťovna je držitelem ocenění Superbrands 2016, její produkty se pravidelně umisťují na předních místech v oborových soutěžích. V soutěži „Finparáda.cz  – Finanční produkt roku 2016“ se flexibilní životní pojištění NN Smart umístilo na 1. místě v kategorii „Investiční životní pojištění“ a rizikové životní pojištění NN Život na 2. místě v kategorii „Rizikové životní pojištění“. Více informací najdete na www.nn.cz.

NN Penzijní společnost

NN Penzijní společnost začala nabízet soukromé spoření na penzi v roce 1995 jako jedna z prvních společností v České republice. V roce 2013 klientům přinesla inovativní řešení správy soukromého spoření na penzi v podobě on-line portálu Moje NN, který postupně rozšířila i na správu životní pojištění. NN Penzijní společnost je nově držitelem ocenění Superbrands 2017. Bližší informace o NN Penzijní společnosti najdete na www.nnpenzijnispolecnost.cz.

NN Group

NN Group působí v 18 zemích, kde poskytuje služby 15 milionům klientů, o které pečuje 12 000 zaměstnanců. NN navazuje na 170letou tradici v oboru finančních služeb a její název je odkazem na pojišťovnu Nationale-Nederlanden, pod jejíž vlajkou NN v minulosti působila i v České republice. NN Group se celkově zaměřuje především na životní pojištění, důchodové spoření a investiční management, v některých zemích ale poskytuje i bankovní a další finanční služby.

O JA Czech

JA Czech je českou kanceláří organizace Junior Achievement, která je nejstarší a nejrozsáhlejší vzdělávací neziskovou organizací na světě. Vznikla v roce 1919 v USA a dnes působí ve více než 120 zemích světa. Do jejích programů se každoročně zapojí na 10 milionů dětí a studentů.

Českou kancelář JA založil v roce 1992 pan Tomáš J. Baťa. Vzdělávací programy JA Czech v ČR od té doby absolvovalo více než 350 tisíc mladých lidí. JA Czech je akreditována Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky a pedagogům poskytuje akreditovaná školení.
Více informací naleznete na www.jaczech.cz .