Tato webová stránka používá cookies

K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby.

Zobrazit detaily Akceptovat

Nutné cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.

Jméno Poskytovatel Účel Vypršení Typ
JSESSIONID pojistovna.nn.cz Funkční cookie webové aplikace Session HTTP
TS# pojistovna.nn.cz Ukládá stav souhlasu uživatele se soubory cookies pro aktuální doménu. Session HTTP

 

Statistické cookies pomáhají majitelům webových stránek, aby porozuměli, jak návštěvníci používají webové stránky. Anonymně sbírají a sdělují informace.

Jméno Poskytovatel Účel Vypršení Typ
_ga nn.cz Používá služba Google Analytics - Registruje jedinečné ID, které se používá k generování statistických údajů o tom, jak návštěvník používá web. 2 roky HTTP
_gali nn.cz Používá služba Google Analytics k shromažďování údajů o používání webu Session HTTP
_gat nn.cz Používá služba Google Analytics - Neuchovává žádné informace o uživatelích, jen limituje dotazy posílané na doubleclick.net Session HTTP
_gid nn.cz Používá služba Google Analytics - Registruje jedinečné ID, které se používá k generování statistických údajů o tom, jak návštěvník používá web. Session HTTP
s_cc nn.cz Používá se k ověření, zda prohlížeč uživatele podporuje cookies. Session HTTP
s_fid nn.cz Uloží aktuální verzi aplikace Flash, která je k dispozici v prohlížeči uživatele. 2 roky HTTP
s_sq nn.cz Zaznamenává informace o klikání na stránce. Session HTTP
s_vi ingpojistovna.d3.sc.omtrdc.net Registruje jedinečný identifikátor, který identifikuje zařízení uživatele pro opakování návštěvy. 2 roky HTTP

 

Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit reklamu, která je relevantní a zajímavá pro jednotlivého uživatele a tímto hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.

Jméno Poskytovatel Účel Vypršení Typ
0 adform.net neklasifikované 2 roky HTTP
ads/user-lists/# google.com Označí toho, kdo navštívil web nebo dokončil nákup, k potenciálnímu nastavení remarketingové kampaně nebo cílení reklamy. Session HTTP
C adform.net Používá se k ověření, zda prohlížeč uživatele podporuje cookies. 30 dní HTTP
cid adform.net Optimalizuje zobrazení reklamy na základě kombinace pohybu uživatele a různých nabídek inzerentů pro zobrazování reklam uživatelů. 2 mesiace HTTP
collect google-analytics.com Používá se k odesílání dat do Google Analytics o zařízení a chování návštěvníka. Sleduje návštěvníka přes cíle a marketingové kanály. Session HTTP
GPS youtube.com Zaregistruje na mobilních zařízeních jedinečné ID umožňující sledování na základě zeměpisné polohy GPS. Session HTTP
IDE doubleclick.net Používá společnost Google DoubleClick k registraci a hlášení akcí uživatelů webu po zobrazení nebo kliknutí na reklamy inzerenta s cílem měřit účinnost reklamy a prezentovat cílené reklamy uživateli. 2 roky HTTP
r/collect doubleclick.net Používá společnost Google DoubleClick k personalizaci reklam zobrazovaných uživatelům na základě předchozích návštěv na našich webových stránkách Session Pixel
Serving/TrackPoint adform.net Používá společnost Google DoubleClick k registraci a hlášení akcí uživatelů webu po zobrazení nebo kliknutí na reklamy inzerenta s cílem měřit účinnost reklamy a prezentovat cílené reklamy uživateli. Session Pixel
test_cookie adform.net Používá se k ověření, zda prohlížeč uživatele podporuje cookies. Session HTTP
uid adform.net Registruje jedinečné ID uživatele, které rozpoznává prohlížeč uživatele při návštěvě webových stránek, které používají stejnou reklamní síť. Cílem je optimalizovat zobrazování reklam na základě pohybů uživatele a nabídek různých poskytovatelů reklam pro zobrazování reklam uživatelů. Session HTTP
VISITOR_INFO1_LIVE youtube.com Snaží se odhadnout šířku pásma uživatelů na stránkách s integrovanými videi YouTube. 179 dní HTTP
YSC youtube.com Zaregistruje jedinečné ID, které uchovává statistiky o tom, jaké videozáznamy od YouTube uživatel viděl. Session HTTP

 

Neklasifikované cookies jsou cookies, které máme v procesu klasifikování společně s poskytovateli jednotlivých cookies.

Jméno Poskytovatel Účel Vypršení Typ
bstat bstat.io neklasifikované 1 rok HTTP
click_storage pojistovna.nn.cz neklasifikované Session HTTP
cookies.js pojistovna.nn.cz neklasifikované Session HTTP
genesys.tracker.globalVisitID nn.cz neklasifikované 3 roky HTTP
genesys.tracker.serverAlias nn.cz neklasifikované Session HTTP
genesys.tracker.visitID nn.cz neklasifikované Session HTTP
GWEROUTEID chat.nn.cz neklasifikované Session HTTP
last_url nn.cz neklasifikované 1 rok HTTP
lng pojistovna.nn.cz neklasifikované 29 dní Pixel
mojeZp pojistovna.nn.cz neklasifikované bez expirace Pixel
s_cm nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirace HTTP
s_cvp_chnl nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirace HTTP
s_dr nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirace HTTP
statBrowserIdNew pojistovna.nn.cz neklasifikované 2 měsíce HTTP

 

Cookies jsou malé textové soubory, které mohou být používány webovými stránkami, aby učinily uživatelský zážitek více efektivní.

Zákon uvádí, že můžeme ukládat cookies na vašem zařízení, pokud jsou nezbytně nutné pro provoz této stránky. Pro všechny ostatní typy cookies potřebujeme vaše povolení.

Tato stránka používá různé typy cookies. Některé cookies jsou umístěny službami třetích stran, které se objevují na našich stránkách.

Výsledky NN Group za druhé čtvrtletí roku 2018

Solidní provozní výsledek, kapitálový ukazatel Solvency II stoupl na 226 %

Shrnutí hlavních bodů z výsledků NN Group:

  • Provozní výsledek stoupl oproti druhému čtvrtletí 2017 o 25,6 procenta na 508 milionů eur, a to především díky lepšímu výkonu nizozemské neživotní pojišťovny v oblasti upisování smluv, dividendám z private equity v nizozemské životní pojišťovně a díky nižším výdajům.
  • Základní čistý zisk ve výši 436 milionů eur – tedy nárůst o 92,7 % oproti druhému čtvrtletí roku 2017 – odráží vyšší provozní výsledek a vyšší kapitálový výnos, ale také fakt, že NN Group musela ve druhém čtvrtletí 2017 vytvořit rezervy týkající se ING Australia Holdings.
  • V druhém čtvrtletí 2018 se podařilo dále snížit náklady o 62 milionů eur; celkem tedy již bylo dosaženo snížení nákladů o 236 milionů eur (oproti roku 2016).
  • Celkový objem nově uzavřených smluv vzrostl za 6 měsíců roku 2018 o 20,2 procenta na 205 milionů eur, zejména díky japonské životní pojišťovně a Insurance Europe.
  • Prodej nových pojištění přepočtený na roční pojistné (ukazatel APE) činil po očištění o měnové vlivy 357 milionů eur, což po očištění o měnové vlivy představuje pokles o 7,5 % oproti druhému čtvrtletí 2017.
  • Kapitálový ukazatel Solvency II stoupl na 226 % z 213 % v předchozím čtvrtletí, což svědčí o tvorbě provozního kapitálu. Podařilo se to díky kombinaci pozitivních tržních dopadů a odečtení prozatímní dividend za rok 2018.
  • Hotovost holdingové společnosti vzrostla na 1,799 miliardy eur, včetně 536 milionů eur z dividend od dceřiných společností. 
  • Prozatímní dividenda za rok 2018 činí 0,66 eura na kmenovou akcii neboli zhruba 222 milionů eur.

Prohlášení generálního ředitele NN Group Larda Friese:

„Vykázali jsme solidní výsledek za druhé čtvrtletí roku 2018. Provozní výsledky většiny segmentů se ve srovnání s druhým čtvrtletím loňského roku zlepšily, zejména díky lepšímu výkonu v oblasti upisování smluv v nizozemské neživotní pojišťovně. Celková nákladová základna se v tomto čtvrtletí dále snížila o 62 milionů eur, čímž došlo ke snížení celkových nákladů o 236 milionů EUR ve srovnání s celkovou administrativní výdajovou základnou za rok 2016. To znamená, že jsme výrazně pokročili na cestě k dosažení našeho cíle snížení nákladů ve výši 400 milionů eur do konce roku 2020.

Hodnota nového obchodu (VNB) vzrostla jak v Insurance Europe, tak v japonské životní pojišťovně. Opatření, která jsme zavedli v nizozemské neživotní pojišťovně za účelem zvýšení výkonnosti, začínají přinášet výsledky. Kombinovaný poměr se ve druhém čtvrtletí zlepšil na 97,9 procenta. To je jistě povzbudivé, ale je třeba dále pracovat na strukturálním zlepšení kombinovaného poměru na 97 procenta, nebo ještě níže.

Podnikli jsme rovněž další integrační kroky. Předložili jsme žádost o začlenění subjektů společnosti Delta Lloyd do Částečného interního modelu, dokončili jsme integraci centrál i firem pro správu aktiv a úspěšně jsme vyřadili z provozu několik IT systémů. Většina produktů společnosti Delta Lloyd již byla rebrandována na NN. Během této přechodné fáze jsme se soustředili na to, aby naši zákazníci a obchodní partneři nezaznamenali žádné narušení provozu, a jsme rádi, že úroveň spokojenosti zákazníků zůstává vysoká.

Podnikli jsme kroky k dalšímu zohlednění ekologických, sociálních a korporátních faktorů (ESG) v našich investičních procesech, o čemž svědčí i naše podpora Mezinárodní smlouvy o společenské odpovědnosti pro pojišťovnictví. Společně s našimi nizozemskými kolegy, několika nevládními organizacemi, největším holandským odborovým svazem a vládou se snažíme zajistit, aby pojišťovny při svých investičních rozhodnutích identifikovaly a zohledňovaly problematiku ESG.

Naše hotovostní kapitálová pozice činila na konci druhého čtvrtletí 1,799 miliardy eur. Kapitálový ukazatel Solvency II dosáhl 226 %, a to po odečtení předběžné dividendy ve výši 0,66 EUR na kmenovou akcii, která bude vyplacena v září. Kromě našich výsledků za druhé čtvrtletí jsme zveřejnili i fakt, že odkupujeme životní pojišťovnu Aegon v České republice a její aktivity spojené se životním pojištěním a spořením na penzi na Slovensku. V souladu s naší strategií to považujeme za dobrou příležitost zvýšit naši přítomnost na dvou atraktivních trzích.

Dále jsme oznámili nové složení naší správní rady. S tímto týmem jsme připraveni na další fázi cesty naší společnosti a nadále se budeme zaměřovat na naše klíčové priority – úspěšně integrovat společnost Delta Lloyd, dále zvyšovat výkonnost, urychlit transformaci obchodního modelu a racionálně alokovat kapitál.“



Hlavní výsledky divize Insurance Europe:

• Provozní výsledek klesl na 63 milionů eur ze 73 milionů eur ve druhém čtvrtletí roku 2017; tehdy NN Group těžila z jednorázového příjmu ve výši 7 milionů eur, zatímco v tomto čtvrtletí měla jednorázový výdaj ve výši 5 milionů eur.

• Prodej nových pojištění přepočtený na roční pojistné (ukazatel APE) činil po očištění o měnové vlivy 146 milionů EUR, což představuje desetiprocentní pokles oproti prvnímu čtvrtletí roku 2017, a to především kvůli nižším tržbám v Řecku, Turecku a Španělsku.

• Hodnota nového obchodu (VNB) za prvních šest měsíců roku 2018 činila 83 milionů eur, což představuje nárůst o 72 milionů eur oproti stejnému období loňského roku, a to díky ziskovějšímu obchodnímu mixu.

Provozní výsledek Insurance Europe se v druhém čtvrtletí roku 2018 snížil na 63 milionů eur ze 73 milionů eur za druhé čtvrtletí roku 2017, protože před rokem NN Group těžila z jednorázového příjmu ve výši 7 milionů eur. V současném čtvrtletím výsledku je naopak zahrnut jednorázový výdaj ve výši 5 milionů eur.

Investiční marže zůstala stabilní v hladině 23 milionů eur.

Poplatky a výnosy z pojistného klesly na 173 milionů eur ze 179 milionů eur v prvním čtvrtletí roku 2017, v němž společnost zaznamenala jednorázový příjem ve výši 4 milionů eur. Na výsledku stávajícího čtvrtletí se negativně podepsal dopad měnových vlivů v Turecku ve výši tří milionů eur.

Technická marže klesla na 46 milionů eur ze 47 milionů eur v druhém čtvrtletí roku 2017, což odráží jednorázový náklad ve výši pěti milionů eur v Belgii, částečně vyvážený pozitivním vývojem v oblasti úmrtnosti a nemocnosti v Polsku a Španělsku.

Administrativní náklady zůstaly stabilní na úrovni 98 milionů eur.

Amortizace odložených pořizovacích nákladů a následné provize stouply v prvním čtvrtletí roku 2018 na 80 milionů eur oproti 78 milionům eur v druhém čtvrtletí roku 2017, a to díky jednorázovému příjmu ve výši tří milionů eur.

Výsledek před zdaněním klesl na 67 milionů eur z 95 milionů eur v druhém čtvrtletí roku 2017, a to kvůli nižšímu provoznímu výsledku a nižším neprovozním položkám.

Prodej nových pojištění přepočtený na roční pojistné (ukazatel APE) klesl na 146 milionů eur ze 170 milionů eur v druhém čtvrtletí roku 2017, a to hlavně kvůli nižšímu prodeji spořicích produktů v Řecku a Španělsku a nižšímu prodeji životního pojištění v Turecku.  

V prvních šesti měsících roku 2018 provozní výsledek Insurance Europe vzrostl na 134 milionů ze 115 milionů eur ve stejném období roku 2017, hlavně díky vyšším poplatkům a příjmům z pojistného, příznivým statistikám úmrtnosti a zahrnutí Delta Lloyd Belgie od druhého čtvrtletí roku 2017.

Zisk před zdaněním v prvních šesti měsících roku 2018 klesl na 132 milionů eur ze 158 milionů eur ve stejném období roku 2017, v čemž se odrážejí nižší výnosy z prodeje investic do obligací a akcií, částečně vyvážené vyšším provozním výsledkem.

Prodej nových pojištění přepočtený na roční pojistné (ukazatel APE) klesl za prvních šest měsíců roku 2018 na 332 milionů eur z 345 milionů eur ve stejném období roku 2017. Za tento pokles může hlavně nižší prodej spořicích produktů v Řecku a prodej NN Life Luxembourg v říjnu 2017; částečně jej ovšem vyvažuje zahrnutí Delta Lloyd Belgie od druhého čtvrtletí 2017.

V prvních šesti měsících roku 2018 vzrostla hodnota nového obchodu (VNB) na 83 milion eur ze 72 milionů ve stejném období roku 2017, neboť dopad nižších prodejů bohatě vyvážil ziskovější obchodní mix a zahrnutí Delta Lloyd Belgie od druhého čtvrtletí roku 2017.