Jihlava
Nemáte zapnutý Javascript, webová stránka nebude fungovat správně.
Některé části webu a aplikace nebudou dostupné.
Když se Aleny Novákové z Jihlavy zeptáte, jak se už po čtyřech letech práce pro NN vypracovala na seniorní úroveň Excelent VIP, recept vypadá zdánlivě snadno. Nejde jenom o produkci a počet uzavřených smluv, ale především o přístup ke klientům, péči o ně a úroveň komplexního servisu, který jim poskytuje.
Štítky: #NN, #kampaň, #motivace, #penze, #pojištění, #služby, #životní pojištění,
„Starám se hlavně o rodinné klienty a tam často dochází na silné příběhy, emoce, je to osobní. A protože mám i ze své rodiny zkušenost, asi jako mnoho z nás, jak snadno se vám může třeba kvůli nemoci obrátit život ze dne na den naruby, tak mám pro starosti klientů pochopení a můžu jim i z vlastní zkušenosti poradit,“ začíná Alena náš pozdní večerní rozhovor. Domů dorazila z poslední dnešní schůzky dávno po setmění.
Text: Martin Groman
Mnoho let pracovala jako obchodní manažerka, až ji oslovil její poradce pracující pro NN, kde byla pojištěná. Odcházel zrovna do penze a nabídl jí, aby na jeho práci navázala. Díky tomu, že má už odrostlé děti a může se svému zaměstnání věnovat naplno, dokáže dát svým klientům opravdu hodně. „Nesejde mi na tom, jestli začínám ráno v sedm nebo v devět a jestli končím v šest nebo ve dvě v noci. Kolegyně s malými dětmi to zvlášť v čase pandemie a distanční výuky měly opravdu těžší,“ říká Alena Nováková a rovnou dodává, že jí současná omezení v důsledku paradoxně práci usnadnila.
„V životě bych za den nestihla Prahu, České Budějovice, Ostravu, Anglii a Jihlavu. Díky technice a možnostem, jaké nám NN rychle připravilo, jsme mohli svoji práci výrazně zefektivnit. Možná to pro každého, kdo byl zvyklý dvacet let jezdit po schůzkách, nebylo snadné, ale jde to. A klienti to také zvládají. Mnohým vyhovuje, že si můžeme popovídat přes počítač večer, otevřou si k tomu pivo, probereme všechno potřebné,“ popisuje Alena současné změny s tím, že když musí jet na schůzku třeba do Budějovic a třem čtyřem členům domácnosti nastavit smlouvy, hned je den pryč. „Každá smlouva zabere dvě, tři, čtyři hodiny, není to jen otázka nastavení, ale přípravy, dotažení, to není na hodinu. Musíte u toho přemýšlet, domýšlet věci, hledat nové cesty, být nejen finanční poradce, ale taky trochu ekonom, právník, na půl lékař a psycholog.“
To musí být dost náročné na neustálé vzdělávání, což Alena Nováková potvrzuje. Když někdo říká, že finanční produkt, který nabízí, zná jako své boty, ona o tom pochybuje. Produktů na trhu jsou desítky a stovky, možností řešení, kombinací tisíce. Obsáhnout tak velkou škálu a být v ní jako ryba ve vodě, vyžaduje soustředění a ochotu se učit. „Mě to baví. Klient by měl vycítit, že o své branži něco víte, že mu nic nenalháváte. Finanční poradenství souvisí s daněmi, hypotékami, pojištěním, ale taky s medicínou, právem, psychologií… Když pracujete na sobě a vzděláváte se, vrací se to v důvěře klientů. Nemusím jim ukazovat, co vím, sama chci mít jasno, vědět, jak se věci mají. Jenom si vezměte, jak často se mění daňové zákony.“
Alena o své práci vypráví ráda a se zaujetím, a vlastně tak trochu váhá říkat tomu práce. Raději má úsloví, že finanční poradci jako ona jsou „domácí lékaři“ pro pojistné smlouvy, finance, ale třeba také hypotéky, pojištění majetku, penze, investice a další druhy finančního zabezpečení od NN. Prostě pro celý koláč rodinných financí, se kterými by měli umět dobře a správně poradit. „Bohužel finanční gramotnost v Česku není zrovna velká, ale to je logické, protože několik generací k ní nebylo vedeno. Takže dnes i podnikatelům musíme třeba vysvětlovat, proč a jak se pojistit, aby ochránili své vydělané peníze nebo aby chránili sebe, pokud jsou zvyklí jet na doraz. Pak stačí málo a jste v trablu.“
Není divu, že klient, který se setká s takovým přístupem, dá rád doporučení svým přátelům, kamarádům, rodině. Stavět svůj kmen především na doporučeních, to je sen každého poradce, a Alena v pokračujícím večeru sahá na psací stůl a vytahuje masivní štos smluv a podkladů: „To všechno jsou doporučení, která musím aktuálně zpracovat,“ usmívá se s vědomím, kolik dalších večerů to zabere. Všechna ta setkání s klienty nenesou jen podepsané smlouvy a práci, ale také lidské příběhy a zmíněné emoce. Jak se jimi nenechat přemoci a zůstat tím racionálním pomocníkem, který najde řešení i nejtěžších situací jako jsou vážné nemoci nebo zranění nejbližších? „S většinou klientů to prožíváme společně, hledáme řešení, pomoc, sdílíme kontakty. Ale když už je těch příběhů a emocí nad hlavu, tak prostě vezmu své dva psy a jdeme ven,“ popisuje Alena jednu ze svých relaxací.
A když ani to nepomůže, pak zaberou hory, lyže nebo potápění v lomech u Skutče. Ale ani od toho není daleko k práci. „Když se potápíte, tak pod hladinou máte svého parťáka, který vám pomůže, když se nedaří. U NN mám svého regionálního manažera Richarda Rašnera, který v případě potřeby poradí, pomůže, podpoří. Tohle se mi líbí moc, že se tu potkala parta lidí, kteří jsou týmoví hráči, dovedou se vyhecovat, hledat společně pro klienty nejlepší řešení, ale taky si pomáhat. A co jsem viděla, tak i v jiných regionech, jako v Hradci nebo ve Svitavách, to tak mají — chodí spolu i do divadla, není to jenom o práci.“
Finanční poradkyně pracuje pro společnost NN Finance.
02.12.2021
Zadejte svoji emailovou adresu a nechte se pravidelně informovat o nových článcích na našem webu.
blog šárky sudové banner custom width banner on mobile blog:esg blog:obyčejní hrdinové doplňkové penzijní spoření děti investice jaro jídlo kampaň léto motivace mýty night run nn online penze podzim pojištění pojišťovna prevence a zdraví připojištění příběhy příběhy ženy rakovina rady rakovina ženy riziko rizikové životní pojištění slavné osobnosti služby sport spoření svátek video vlastina svátková vzdělávání zajímavosti zima zobrazit_v_penzijnim_sporeni závažná onemocnění úraz ženy životní pojištění životní styl
Zadejte svoji emailovou adresu a nechte se pravidelně informovat o nových článcích na našem webu.