Přeskočit na: Obsah

Jana Ejemová „Každý nemá odvahu být sám za sebe“

Praha

Když se zeptáte poradkyně Jany Ejemové, co všechno nedávné měsíce ve finačním poradenství změnily, nestačíte se divit. Klienti rychle pochopili, že například životní pojištění není jen nějaká nutnost, ale skutečné jištění. Navíc bez problému přešli i na nové digitální formy. Ostatně stejně jako Jana, které online technologie vyloženě sedí.

„Jsem technický typ. Baví mě tabulky, stroje, auta, takže proměna, kterou nejen pojišťovnictví za poslední covidový rok prošlo třeba v oblasti IT, mě nezaskočila. Právě naopak. Podpisy na dálku, digitalizace smluv, kdyby to ještě šlo dál, vůbec bych se nezlobila,“ vypráví během naší online schůzky sympatická černovláska, která u NN působí šestým rokem.

Text: Martin Groman

Digitalizace leccos zjednodušila

Skokový rozvoj online servisu, kterým v době pandemie musela také NN projít, podle Janiny zkušenosti oceňují také klienti. V mnohém jim to zjednodušilo život, nemusí trávit čas třeba cestou na podpis smlouvy. Jediná věc, kterou žádná technologie nenahradí, je lidské setkání. Ale i tak si Jana Ejemová nemohla nevšimnout, že i klienti se během posledního roku proměnili. Mají víc času, dělají si ve smlouvách pořádek, víc se ptají, hledají nová řešení, potřebují pomoc s najednou složitější životní situací. Ale hlavně si mnozí poprvé uvědomili, že život přináší i nějaká ta ohrožení, i když to nemusí být vždy tak zjevné jako teď. A proto možná víc hledají solidní zabezpečení, více řeší otázku finanční rezervy na penzi u NN a další možnosti, jak vytvářet a chránit své úspory. Začíná to být spíš nutnost než něco, bez čeho se obejdou.

Absťák po lidském setkání

„Když si teď třeba s klienty telefonuji, více si povídají, ten absťák po lidském setkání je patrný. Kde dřív stačilo deset, patnáct minut na hovor, je nám půlhodina málo. Kde jsem dřív mohla mít schůzky po hodině, najednou ani dvě nestačí. Lidé zpomalili, více se zajímají o své finanční zajištění. Máme co probírat,“ libuje si Jana, která si sama v posledních měsících prošla v osobním životě náročným obdobím. I tato vlastní zkušenost jí utvrzuje v tom, že je její práce prospěšná a potřebná. „Když pak vysvětluji, jak se může život ze dne na den převrátit naruby a vy se ho pak pracně snažíte dát dohromady… Bez finančního zajištění, to opravdu vůbec není snadné. Klienti to pak ode mě neberou jako nějaké plané strašení, ale jako reálnou osobní zkušenost. Oceňují to. Říkají si, že asi vím, o čem mluvím a díky tomu jsem úplně někde jinde.“

Je to osobní

Jak ostatně připomíná, jako finanční poradce máte vztah s klientem skoro vždy osobní. Někdo věci vyřídí pragmaticky a efektivně, ale většina lidí potřebuje vše probrat, svěřit se, vypovídat se. „Nakonec vám pak posílají i fotky z dovolené. Jsme někdy takoví psychoterapeuti,“ usmívá se Jana. „Se svými dlouhodobými klienty řeším všechno od hledání práce, přes rodiny, hypotéky, studium dětí, penzi… Pořád je to sice o penězích, ale je to osobní. NN je na českém trhu od roku 1992 a nemálo klientů máme právě od devadesátých let. Dříve oni, a teď jejich děti. A proč s námi jsou tak dlouho? Podle mé zkušenosti oceňují servis, péči, to, že můžou zavolat, kdykoli něco potřebují, zkrátka, že tu pro ně vždycky jsme. NN od počátku drží velmi vysokou úroveň péče o zákazníky, vždyť naším mottem je: Na Vás záleží”

Plav a neutop se

Už z hovoru s Janou je jasné, že své práci dává hodně, takže ani nepřekvapí, že kromě péče o klienty se ráda a intenzivně věnuje také nováčkům mezi poradci. „Samozřejmě, že tenhle obor si vyberou spíš dravější štiky, chtějí něčeho dosáhnout, prosadit se, uspět. Nesmějí se bát stát na vlastních nohách. Ne každý má odvahu být sám za sebe, a je to škoda. Znám dost lidí, kteří by byli skvělí jako finanční poradci, ale bojí se opustit jistotu zaměstnání. Vždycky ale nováčkům říkám, že to nepůjde bez učení a bez zkušeností. Ty nejlépe získají v terénu. Plav a neutop se.“

Nejen mluvit, ale i naslouchat

Hodně spolu s novými kolegy řeší také téma komunikace. Nejen umění mluvit, ale i umění naslouchat a mlčet. Jak sama přiznává, mívala s tím problém, chtěla toho říct co nejvíc, zahrnout klienta službami, výhodami, možnostmi. Ale sama si ověřila, že tudy cesta nevede. „Musela jsem zvolnit, ubrat, dneska na schůzkách spíš naslouchám a hodně se dozvím. Jenom tak potom mohu nejlépe pomoci nastavit služby tak, aby klientovi opravdu pomohly, a ne abych za každou cenu prodala všechno, co mi přijde dobré,“ vysvětluje Jana Ejemová, v čem je smysl naslouchání.

Čas na práci i na kolo

Usměvavá maminka dvou kluků novým kolegům také například radí, jak si organizovat čas, aby je práce nezahltila a nevyždímala. Sama většinou věnuje pondělky a pátky administrativě a servisu, zbytek týdne pak telefonátům a schůzkám. Dva týdny intenzivně pracuje, pak trochu zvolní. Někdy zbude práce i na víkend, když klient nemá čas jindy, ale nemá to být pravidlem. Musí mít i čas na kolo s kluky, plavání, cestování, wellness.

Dva roky práce, ale s výsledkem

A nakonec: lámala jste si někdy s nějakým klientem hlavu opravdu dlouho? „Zrovna teď na jaře jsem po dvou letech téměř dokončila finanční plán pro manželský pár, který obsahuje nejen rizikové životní připojištění , ale i spoření na penzi včetně zaměstnaneckých firemních benefitů. Dlouho jsme mluvili, řešili, vymýšleli, dávali dohromady detaily k jejich plné spokojenosti. Oni mezi tím došli do fáze, kdy měnili své bydlení, děti odešly studovat do světa, všechno najednou bylo jinak a oni tomu potřebovali přizpůsobit své finanční produkty. Trvalo to, ale dopadlo to,“ uzavírá Jana Ejemová a odpověď na otázku, jak se jí to povedlo, je jasná. Je prostě dobrá a umí naslouchat.

Finanční poradkyně pracuje pro společnost NN Finance

23.09.2021

Sdílet

Přihlásit se k odběru novinek

Zadejte svoji emailovou adresu a nechte se pravidelně informovat o nových článcích na našem webu.

Souhlas se zpracováním osobních údajů je povinné pole

Kliknutím na tlačítko odeslat souhlasíte s tím, že budou vámi poskytnuté osobní údaje zpracovávány pro účely zasílání upozornění na nové články, a zároveň berete na vědomí informace dostupné v Poučení o ochraně osobních údajů – NN Finance s.r.o.


Přihlásit se k odběru novinek

Zadejte svoji emailovou adresu a nechte se pravidelně informovat o nových článcích na našem webu.

Souhlas se zpracováním osobních údajů je povinné pole

Kliknutím na tlačítko odeslat souhlasíte s tím, že budou vámi poskytnuté osobní údaje zpracovávány pro účely zasílání upozornění na nové články, a zároveň berete na vědomí informace dostupné v Poučení o ochraně osobních údajů – NN Finance s.r.o.

Kontakt

NN Životní pojišťovna
Nádražní 344/25, 150 00 Praha 5 – Smíchov