Tato webová stránka používá cookies

K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby.

Zobrazit detaily Akceptovat

Nutné cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.

Jméno Poskytovatel Účel Vypršení Typ
JSESSIONID pojistovna.nn.cz Funkční cookie webové aplikace Session HTTP
TS# pojistovna.nn.cz Ukládá stav souhlasu uživatele se soubory cookies pro aktuální doménu. Session HTTP

 

Statistické cookies pomáhají majitelům webových stránek, aby porozuměli, jak návštěvníci používají webové stránky. Anonymně sbírají a sdělují informace.

Jméno Poskytovatel Účel Vypršení Typ
_ga nn.cz Používá služba Google Analytics - Registruje jedinečné ID, které se používá k generování statistických údajů o tom, jak návštěvník používá web. 2 roky HTTP
_gali nn.cz Používá služba Google Analytics k shromažďování údajů o používání webu Session HTTP
_gat nn.cz Používá služba Google Analytics - Neuchovává žádné informace o uživatelích, jen limituje dotazy posílané na doubleclick.net Session HTTP
_gid nn.cz Používá služba Google Analytics - Registruje jedinečné ID, které se používá k generování statistických údajů o tom, jak návštěvník používá web. Session HTTP
s_cc nn.cz Používá se k ověření, zda prohlížeč uživatele podporuje cookies. Session HTTP
s_fid nn.cz Uloží aktuální verzi aplikace Flash, která je k dispozici v prohlížeči uživatele. 2 roky HTTP
s_sq nn.cz Zaznamenává informace o klikání na stránce. Session HTTP
s_vi ingpojistovna.d3.sc.omtrdc.net Registruje jedinečný identifikátor, který identifikuje zařízení uživatele pro opakování návštěvy. 2 roky HTTP

 

Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit reklamu, která je relevantní a zajímavá pro jednotlivého uživatele a tímto hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.

Jméno Poskytovatel Účel Vypršení Typ
0 adform.net neklasifikované 2 roky HTTP
ads/user-lists/# google.com Označí toho, kdo navštívil web nebo dokončil nákup, k potenciálnímu nastavení remarketingové kampaně nebo cílení reklamy. Session HTTP
C adform.net Používá se k ověření, zda prohlížeč uživatele podporuje cookies. 30 dní HTTP
cid adform.net Optimalizuje zobrazení reklamy na základě kombinace pohybu uživatele a různých nabídek inzerentů pro zobrazování reklam uživatelů. 2 mesiace HTTP
collect google-analytics.com Používá se k odesílání dat do Google Analytics o zařízení a chování návštěvníka. Sleduje návštěvníka přes cíle a marketingové kanály. Session HTTP
GPS youtube.com Zaregistruje na mobilních zařízeních jedinečné ID umožňující sledování na základě zeměpisné polohy GPS. Session HTTP
IDE doubleclick.net Používá společnost Google DoubleClick k registraci a hlášení akcí uživatelů webu po zobrazení nebo kliknutí na reklamy inzerenta s cílem měřit účinnost reklamy a prezentovat cílené reklamy uživateli. 2 roky HTTP
r/collect doubleclick.net Používá společnost Google DoubleClick k personalizaci reklam zobrazovaných uživatelům na základě předchozích návštěv na našich webových stránkách Session Pixel
Serving/TrackPoint adform.net Používá společnost Google DoubleClick k registraci a hlášení akcí uživatelů webu po zobrazení nebo kliknutí na reklamy inzerenta s cílem měřit účinnost reklamy a prezentovat cílené reklamy uživateli. Session Pixel
test_cookie adform.net Používá se k ověření, zda prohlížeč uživatele podporuje cookies. Session HTTP
uid adform.net Registruje jedinečné ID uživatele, které rozpoznává prohlížeč uživatele při návštěvě webových stránek, které používají stejnou reklamní síť. Cílem je optimalizovat zobrazování reklam na základě pohybů uživatele a nabídek různých poskytovatelů reklam pro zobrazování reklam uživatelů. Session HTTP
VISITOR_INFO1_LIVE youtube.com Snaží se odhadnout šířku pásma uživatelů na stránkách s integrovanými videi YouTube. 179 dní HTTP
YSC youtube.com Zaregistruje jedinečné ID, které uchovává statistiky o tom, jaké videozáznamy od YouTube uživatel viděl. Session HTTP

 

Neklasifikované cookies jsou cookies, které máme v procesu klasifikování společně s poskytovateli jednotlivých cookies.

Jméno Poskytovatel Účel Vypršení Typ
bstat bstat.io neklasifikované 1 rok HTTP
click_storage pojistovna.nn.cz neklasifikované Session HTTP
cookies.js pojistovna.nn.cz neklasifikované Session HTTP
genesys.tracker.globalVisitID nn.cz neklasifikované 3 roky HTTP
genesys.tracker.serverAlias nn.cz neklasifikované Session HTTP
genesys.tracker.visitID nn.cz neklasifikované Session HTTP
GWEROUTEID chat.nn.cz neklasifikované Session HTTP
last_url nn.cz neklasifikované 1 rok HTTP
lng pojistovna.nn.cz neklasifikované 29 dní Pixel
mojeZp pojistovna.nn.cz neklasifikované bez expirace Pixel
s_cm nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirace HTTP
s_cvp_chnl nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirace HTTP
s_dr nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirace HTTP
statBrowserIdNew pojistovna.nn.cz neklasifikované 2 měsíce HTTP

 

Cookies jsou malé textové soubory, které mohou být používány webovými stránkami, aby učinily uživatelský zážitek více efektivní.

Zákon uvádí, že můžeme ukládat cookies na vašem zařízení, pokud jsou nezbytně nutné pro provoz této stránky. Pro všechny ostatní typy cookies potřebujeme vaše povolení.

Tato stránka používá různé typy cookies. Některé cookies jsou umístěny službami třetích stran, které se objevují na našich stránkách.

Češi mají poměrně vysoké finanční „sebevědomí“. Jejich skutečné vědomosti jsou však o poznání horší.

Ve skutečnosti jim doopravdy rozumí, resp. to s nimi umí jen 21 %. Se 79 % obyvatel se základními, případně špatnými finančními znalostmi tak Češi na světovém žebříčku skončili v nejhorší trojce. Vyplynulo to z mezinárodní studie ING Pojišťovny provedené ve 12 zemích Ameriky, Evropy a Asie.

Finance mají Češi podle svých slov pod kontrolou, zcela jistí si s jejich nakládáním ale nejsou. Největší problémy jim přitom činí spoření a úvěry. „Správně si spočítat úroky ve finančním testu dokázalo jen 43 % Čechů, přitom se jedná o základní finanční produkt, ke kterému stačí znalost malé násobilky,“ uvedla k výsledkům generální ředitelka ING Pojišťovny ČR/SR Renata Mrázová. V otázkách ohledně úvěrů si pak správně vedlo 46 % respondentů. „Z úvěrů máme strach a těžko si připouštíme neschopnost postarat se sám o sebe a potřebu ostatních. Často se proto podrobnými podmínkami úvěru či půjčky ani nezabýváme,“ doplnila Renata Mrázová.

V jednom ranku se Slováky

I když se Češi považují za relativně zdatné finančníky, realita tomu neodpovídá. Ve srovnání s 12 národy Evropy, Ameriky i Asie skončili až na 10. místě. Hůře si vedli jen Mexičané (s pouhými 19 % respondenty s vyšší finanční vzdělaností) a Slováci (12 %). Naopak nejlépe se ve financích orientují Japonci (44 %), Indové (40 %) a Korejci (37 %).

Souboj pohlaví a generací

Ve srovnání muži vs. ženy v Čechách jednoznačně vítězí silné pohlaví – mezi lidmi, kteří v testu dosáhli výborných znalostí, byly ¾ mužů. A třeba u našich slovenských sousedů kategorii „výborné finanční vzdělání“ ovládli zcela muži, ženy se do této kategorie neprobojovaly vůbec. Mezigenerační „souboj“ vyhrála věková skupina 20–34 let, 44 % respondentů, kteří dosáhli výborných znalostí, bylo ve věku 20 až 34 let. A ekonomické vzdělání? Ani to není podle studie zárukou finančního know-how – lidé znalí ekonomie tvořili více než pětinu nejhůře finančně vzdělaných respondentů.

Platíme účty včas?

Téměř ¾ českých domácností si vedou rozpočet či přehled o příjmech a výdajích domácnosti a stanovený cíl dodrží každý měsíc přibližně 67 % z nich. Nejvíce utrácíme za potraviny a domácnost, které pohltí asi dvě třetiny prostředků, nejmenší díl z rozpočtu (6 %) jde na zábavu. Své účty platí včas 78 % Čechů, na rozdíl např. od Mexičanů, kteří si s nimi hlavu příliš nelámou a platí je jen v 63 %.

„Podle průzkumu mají finanční rezervu ¾ Čechů, polovina by s penězi vyžila 3 a více měsíců. Tato tendence je zřejmě důsledkem krize, která nás přiměla šetřit a myslet i na horší časy,“ doplnila Renata Mrázová. A jak bychom reagovali v případě snížení příjmů do rodinného rozpočtu? Při nenadálých událostech by 72 % Čechů snížilo své výdaje, přičemž nejčastěji bylo zmiňováno vypuštění dovolené (62 % by nejelo na dovolenou). Půjčku by překvapivě využila jen 4 %. Zato za slovenskými hranicemi by po půjčce sáhli v 18 % případů a kromě omezení výdajů (68 %) by třetina Slováků utratila dosavadní úspory.