Přeskočit na: Obsah

28.02.2012

ING Pojišťovna: Budoucnost pojišťovnictví je v on-line

Prostřednictvím online.ingpojistovna.cz chce ING prodávat především penzijní připojištění a životní pojištění. Při startu portálu to bude konkrétně rizikové životní pojištění a jednorázové investiční pojištění.

„Nabídku pojištění, které bude možné sjednat přes internet, budeme nadále rozšiřovat a přinášet další zajímavé on-line produkty pro naše klienty,“ uvedl manažer přímé distribuce ING Pojišťovny Michal Skalický a dodal:„Naším dlouhodobým cílem je zlepšovat zákaznické služby a přicházet za klienty v místě a čase, který si sami zvolí, namísto toho, aby oni museli chodit za námi.“

ING Pojišťovna přitom není v on-line prostředí žádným nováčkem, na podzim loňského roku představila jako první pojišťovna na českém trhu on-line životní pojištění ING ProAktiv Start. ING portál tak rozšiřuje nabídku internetových služeb. „Při tvorbě webu online.ingpojistovna.cz jsme se snažili o maximální jednoduchost a o to, aby klient pochopil všechny aspekty konkrétního pojištění, které si kupuje. Právě proto je u každého produktu jedno nebo více videí, které popisují jeho vlastnosti. Samozřejmostí jsou také interaktivní kalkulačky,“ vysvětluje Skalický.

Internet využívá čím dál více lidí a i množství aktivit na něm rapidně vzrůstá, a také do budoucna bude tento trend nabývat na obrátkách. Klienti jsou navíc náročnější na servis a vybírají si. Zatímco v roce 2005 měla internet necelá pětina českých domácností, o pět let později na něm surfoval již každý druhý. Podle ČSÚ v roce 2011 mělo připojení k internetu dokonce 62 % domácností. I když ve srovnání s Evropou zatím spíše pokulháváme, internet se stává nepostradatelnou součástí našich životů.
 
Podrobnosti o zboží a službách podle ČSÚ vyhledává on-line 79 % uživatelů internetu. „Podle statistik neuvěřitelných 84 % českých uživatelů internetu tento nástroj využívá k  nákupům a 42 % skrze něj vstupuje do svého internetového bankovnictví,“ doplnil Skalický. Mít přehled o svých financích a moci je spravovat či přímo zřizovat na dálku je proto dnes již standardní součástí nákupního chování zákazníků. „V oblasti pojišťovnictví ovšem není nákupní proces klienta tak přímočarý – téměř tři čtvrtiny uživatelů předtím, než si koupí pojištění, hledá informace na internetu a přitom navštíví až 40 stránek. Svou roli kromě internetu samozřejmě hrají i osobní doporučení a informace z 'offline' světa,“ uzavřel Michal Skalický.

Domácnosti s přístupem na internet

Činnosti vykonávané jednotlivci na internetu