Studenti středních škol v průběhu soutěže Innovation Camp hledali cesty ke zlepšení komunikace mezi prarodiči a vnoučaty

Kdy jste se naposledy viděli se svou babičkou či dědou? Před týdnem, nebo před rokem? Povídají si s vámi vaši prarodiče? Víte něco o jejich životním příběhu? Jak bychom mohli udělat svět seniorů veselejší a ještě se od nich něco naučit? Takové otázky si pokládali studenti středních škol, kteří se zúčastnili včerejší celorepublikové soutěže s názvem Innovation Camp v Praze. Úkolem soutěžících bylo předložit návrhy podporující komunikaci mezi prarodiči a jejich vnoučaty.

Cílem bylo mladým lidem zprostředkovat praktickou zkušenost s řešením projektu na dané téma a přimět je k zamyšlení nad potřebami současnosti. Studenti pracovali v celkem 15 náhodně sestavených týmech a předem neznali své kolegy ani téma. To bylo do až do poslední chvíle utajeno. Každý tým měl zhruba dvě hodiny na to, aby vymyslel inovaci na zadané téma a následně svůj nápad prezentoval před odbornou porotou. Po celou dobu byli studentům k dispozici odborní konzultanti z  NN pojišťovny a penzijní společnosti, která byla hlavním partnerem akce.

Letošní Innovation Camp vyhrál tříčlenný tým s názvem  Let´s cook.  Odbornou porotu zaujal nápad zábavního soutěžního pořadu založeného na společném vaření vnoučat s prarodiči. Na rozdíl od konkurenčních pořadů si Let´s cook klade za cíl snižovat mezigenerační rozdíly a sbližovat vnoučata s babičkami a dědečky díky společné aktivitě. Soutěžící promysleli i možnosti vysílání a propagace jejich projektu, a to prostřednictvím komunikačních kanálů blízkých oběma generacím - TV a YouTube.

Členové vítězného týmu:

Ondřej Plšek - Bohemia HŠ a SPŠ a ZŠ Chrudim
Lucie Štichová - Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola elektrotechnická, Plzeň
Andrea Škývarová - Střední škola hotelnictví a služeb a VOŠ Opava.
Konzultant NN: Vít Miština

Innovation Camp uspořádala nezisková organizace JA Czech ve spolupráci s  NN Životní pojišťovnou a NN Penzijní společností.

„Účastníci soutěže získali možnost mimořádného ‘bojového cvičení‘, jak efektivně spolupracovat v týmu, rozdělit si role a společně hledat řešení v oblasti inovací. Mile nás překvapili neotřelými a originálními nápady, jak naučit komunikovat seniory se svými vnoučaty a vzájemně se od sebe něco naučit,“ prozradil výkonný ředitel neziskové organizace JA Czech Martin Smrž.

„V NN věříme, že na budoucnosti záleží, a proto se náš globální CSR program NN Future Matters zaměřuje na mladé lidi. Pomáháme jim připravit se na budoucnost, podporujeme vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti, snažíme se je vést k odvaze v podnikání a vytváření ekonomických příležitostí, a nabízíme jim i stipendia na prestižních holandských univerzitách,“ sdělila Kateřina Štěrbová, členka představenstva NN ČR/SR zodpovědná za marketing a produktový vývoj.

JA Czech je českou kanceláří nejstarší a nejrozsáhlejší vzdělávací neziskové organizace na světě Junior Achievement. Vznikla v roce 1919 v USA, dnes působí ve více než 120 zemích světa. Do jejích programů se  každoročně zapojí na 10 milionů dětí a studentů ve věku od 6 do 22 let. Českou kancelář Junior Achievement založil v roce 1992 pan Tomáš J. Baťa.

NN Životní pojišťovna působí na českém trhu již od roku 1992, kdy pod názvem Nationale-Nederlanden začala jako první zahraniční pojišťovna nabízet životní pojištění. NN Životní pojišťovna je držitelem ocenění Superbrands 2016, její produkty se pravidelně umisťují na předních místech v oborových soutěžích. V soutěži „Finparáda.cz  – Finanční produkt roku 2016“ se flexibilní životní pojištění NN Smart umístilo na 1. místě v kategorii „Investiční životní pojištění“ a rizikové životní pojištění NN Život na 2. místě v kategorii „Rizikové životní pojištění“. Více informací najdete na www.nn.cz.

NN Penzijní společnost NN začala nabízet soukromé spoření na penzi v roce 1995 jako jedna z prvních společností v České republice. Za 20 let působení v ČR připsala klientům zhodnocení ve výšce 5 miliard korun. V roce 2013 klientům přinesla inovativní řešení správy soukromého spoření na penzi v podobě on-line portálu Moje NN, který postupně rozšířila i na správu životní pojištění. NN Penzijní společnost je nově držitelem ocenění Superbrands 2017. Bližší informace o NN Penzijní společnosti najdete na www.nnpenzijnispolecnost.cz.